Wie is hoger doctor of professor?

Welke is hoog Doctor of professor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
28K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt aan zijn lengte !

Antwoorden (3)

Professor is geen titel, maar functieaanduiding: hoogleraar aan een universiteit.
Een doctor is iemand die gestudeerd heeft aan een universiteit, en daar gepromoveerd is.
De meeste professoren zullen doctor in hun vakgebied zijn. Je kunt niet zeggen dat het een hoger is dan het ander. Niet iedereen is in staat om als leraar te functioneren, ook al heb je hetzelfde op hoog niveau gestudeerd.
11 jaar geleden
Goed beschouwd is deze vraag niet te beantwoorden omdat het hier twee verschillende grootheden betreft. Een doctor is een academische graad,terwijl een professor een aanduidingstitel is (in Nederland voor een hoogleraar aan de universiteit) en geen academische graad. Over het algemeen zal een professor wel een acdemische graad hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het militaire midden is dit mischien beter te illustreren.
Wie is er hoger een dokter of een een dokter die Generaal is.
Beide zijn Dokter en mogen de zelfde medische handelingen uitvoeren terwijl de generaal in het leger een hele Meneer is.
Dus in het burgermidden zal de generaal niet moeten zeggen "ik ben hier de baas want ik ben generaal". wel te verstaan dat de generaal geen mandaat heeft gekregen.
Wanneer de burgerdokter in het militair milieu komt wordt dit een andere zaak en is de generaal wel de baas, maar dan, om militaire redenen en niet om de medische reden.
Het hangt er vanaf op wie zijn territorium zij zich bevinden.
Op medisch gebied, als ze het zelfde gevormd zijn, zijn ze gelijk.

Komt natuurlijk het aanzien van de persoon erbij. Een professor zal mer aanzien hebben dat een dokter en daardoor meer invloed hebben. Dit resulteert dat mischien de andere, de professor als een meerdere gaat aanschouwen.

Er bestaat ook nog zo iets als een functionele meerdere. Daardoor kan een mindere in diploma, graad de chef of baas zijn van een meerdere. Bv een commandant van eenschip blijft altijd de baas over zijn schip, al verblijft de president van amerika op zijn schip. Een generaal kan nooit zijn chauffeur verplichten om door het rode licht te rijden.

Dit geld natuurlijk voor alle doktertittel en niet alleen voor medische.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om een doctor (gepromoveerde) en niet om een dokter (geneeskundige).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schrijffout in mijn laatste zin Dokterstitel moet worden Doctortittel.
Maar het principe blijft het zelfde want er zijn ook Doctors in de geneeskunde
Robby BB