Hoe kan men een online-enquete opzetten ?

Bijkomende vragen:
- Kan dit gratis ?
- Hoe krijgt men de ingevulde informatie binnen ?
- En hoe bereikt men zoveel mogelijk mensen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Kijk even op internet rond.

Een website zoals http://www.enqueteviainternet.nl/ biedt dit soort services aan. Daar moet je betalen. Als je studeert oid kan je hier gratis een enquete plaatsen: http://www.studentenenquete.nl/

Veel mensen bereiken is altijd lastig. Je kan via relevante forums mensen vragen deel te nemen. Of in je omgeving zoveel mogelijk mensen vrage de link te verspreiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Of je het gratis kan doen hangt af van de hoeveelheid mensen die je wilt ondervragen, hoe uitgebreid de enquête wilt hebben etc. Ook de manier waarop je respondenten hem in kunnen vullen verschilt natuurlijk per type. Je hebt er speciale software voor en ook online programma's als MeasureMail kunnen je hierin tot hulp zijn. Volgens mij is het gebruik van dergelijke programma's echter niet gratis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt !
Ik heb thesistools gebruikt en dat ging prima. Dit is gratis, de ingevulde info komt binnen via meerdere programma's. Mensen bereiken zal je zelf denk ik moeten doen. Gebruik hyves of een forum waar je veel komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google Docs kent dit ook. Gegevens komen in een on-line spreadsheet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een enquete opzetten gaat heel makkelijk op een forum.Daarnaast kun je er van alles op plaatsen-foto's en gadgets,bezoekersteller enz.
Stuur de link van het forum aan de mensen van wie jij een E-mail adres hebt of een Hyves-of Messenger enzo..
Deze mensen kunnen dan ook weer vrienden uitnodigen..Ik zet een link neer van een gratis Forum.