Hoe schrijf je een rapport van het CBS als bron volgens APA?

Ik heb gezocht in verschillende APA handleidingen, maar ik kan het helaas niet vinden. In het (integratie)rapport van het CBS is elk hoofdstuk door andere auteurs geschreven, maar dit staat niet op het titelblad vermeld. Dit staat pas in het begin van het desbetreffende hoofdstuk.

Schrijf je dan in de tekst de bron als CBS of met de auteurs die het datbetreffende hoofdstuk hebben geschreven? En als je de bron in in je literatuurlijst zet, schrijf je al die auteurs dan of mag je ook gewoon CBS zetten. Bij het rapport van het SCP is dit wat duidelijker, hier staan de auteurs gewoon na het titelblad. Help? Alvast dank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak is er wel een "editor", een hoofdauteur van een bepaald stuk. Daar zou je naar kunnen verwijzen. Als dat niet zo is, pak dan de schrijvers van dat hoofdstuk.
Algemene vorm: Centraal bureau voor de statistiek (jaartal). Titel van het stuk(cursief). Alphen aan den Rijn: Auteurs.

Het beste antwoord

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Ik zou het gebruikte hoofdstuk/de gebruikte hoofdstukken in dit geval denk ik behandelen als artikelen in een bundel. Staat dat wel in je handleiding? Zo niet, dan even hier volledig:

Naam auteur van het artikel (jaartal). Titel van het artikel. In: CBS, naam van het rapport (paginanummers van het artikel). Plaats van uitgave: uitgeverij.