Hoe kan het dat je soms tegelijk aan hetzelfde denkt?

Soms gebeurt het dat ik aan iets denk, en mijn vrouw erover begint te praten. Is dit wetenschappelijk te verklaren? Zit je dan op dezelfde golflengte? Of ben je gewoon een soort van soulmates van elkaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Het kan goed zijn dat er iets gebeurt (je hoort iets, je ziet iets op TV, de buren twee huizen verderop boren in de muur) waardoor je allebei denkt aan hetzelfde onderwerp omdat je nu eenmaal een gezamenlijk verleden hebt.
Als dan je vrouw drie minuten later zegt 'heb je geen zin om dat schilderijtje op te hangen' komt dat heel erg over alsof jullie altijd aan hetzelfde zitten te denken. Maar het is alleen maar omdat jullie allebei weten dat dat schilderijtje nog moet worden opgehangen en dat je de buurman hebt horen boren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar hoe verklaar je dan dat als ik aan iemand stomtoevallig denk,dat diegene me binnen enkele minuten belt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een ander onderwerp. Hier gaat het over man en vrouw in een huiselijke situatie, jij hebt het over iets geheel anders waar ik geen inzicht in heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goed antwoord... Bedankt.

Andere antwoorden (7)

Nee dat is toeval, maar ook synchroniciteit... Ja dan zit je op dezelfde golflengte... Nee soultmates is nog meer, soulmates dan delen twee lichamen een eenheid... Dus dan is altijd alles gelijk gevoeld, maar dan ook alles...

Toegevoegd na 40 minuten:
ik durf niet te zeggen dat het een morfogenetisch veld is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je elkaar door en door kent, veel met elkaar deelt is het niet gewoon dat je aan nogal eens aan hetzelfde denkt. Zoek er maar niets achter.

Toegevoegd na 38 seconden:
Ik bedoel natuurlijk niet ongewoon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet zweverig, en probeer overal een wetenschappelijke verklaring voor te vinden. Maar soms is de timing te bizar. Dan ga je toch denken dat er meer tussen hemel en aarde is. Zelfs ik... :0)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allemaal toevallig, DaddyRebel.
Het zal wel weer sex zijn, en dat is uitstekend te verklaren.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste antwoordman,
Ik vind dit niet echt een "Antwoordiaans" antwoord. Ik weet dat je beter kan! ;0)
AWM
14 jaar geleden
Ook een Antwoordman mag af en toe aan sex denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker! Je kan niet altijd met je gedachten bij GV zitten. Het is al laat. Ga maar lekker dromen over Antwoordvrouw... Truste!
2 zielen, 1 gedachte. Herkenbaar soms uit het niets denk je aan hetzelfde. Je zit net aan je partner te denken om deze te mailen en prompt krijg je een mail van deze. Of gelijk op hetzelfde moment midden in een lied op de radio meezingen.

Gewoon samen goed op dezelfde golflengte zitten en inderdaad soulmates.

Sterk aan elkaar verbonden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms is het inderdaad stom toeval (of voor mijn part een morfogenetisch veld ;-), vaak is het geen toeval maar zie of hoor je alle twee iets wat bij jullie beiden het zelfde 'gedachtentreintje' in werking zet, wat bij het zelfde stationnetje aanlegt.

B.v. je hoort een liedje waardoor je weer terugdenkt aan de vakantie waardoor je je realiseert dat je je fotoboek nog af moet maken (of nog tig tussenstappen). Het lijkt dan stom toeval dat je tegen je partner zegt 'zeg, zullen we dat fotoboek eindelijk eens echt bestellen' en hij/zij zegt dat hij/zij daar ook net aan dacht....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dit regelmatig gebeurt betekent dit dat jullie elkaar goed aanvoelen, en ook goed op elkaar ingespeeld zijn.
M.a.w., een uitstekend huwelijk!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een kwestie van gelijkgestemde zielen.