bij je geboorte en dan terugwerken naar de stam dus eerst je gezinsleden dan de ooms en tantes via de opa en oma naar de stamvader en moeder, dit omdat je niet met deze kunt beginnen daar je niet weet hoe ver je terug kunt in de tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin bij jezelf en ga dan de geschiedenis in. Dus eerst het gezin met daarnaast de ooms en tantes etc. En dan kijken, of je de vader van je opa kunt vinden en dan zijn kinderen daar weer onder en naast je opa...

En probeer de familie's van de ouders te scheiden van elkaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beginnen, NU!
Ga info (en zoveel mogelijk foto's), halen bij ouders/grootouders,overgrootouders, enzovoort. Duik daarmee verder in 't verleden. Voor dat je 't weet wordt je 'meegetrokken' in 'jouw' verleden. En..., voor dat je 't beseft zit je in 't jaar 1600......., Leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je informatie zoekt over stamboomonderzoek, is deze website vast handig: http://www.genealogie.nl

Dat is een goed begin.

Toegevoegd na 6 dagen:
Misschien heb je hier ook iets aan: http://www.stamboomsurfpagina.nl/
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de genetica wordt een schematische stamboom gebruikt om overzicht te krijgen van een of meer erfelijke aandoeningen die in de familie voorkomen. Deze stambomen lijken in principe op de genealogische stambomen, waarbij de klinisch geneticus een overzicht zal proberen te maken van alle verwanten van de patiënt en hun onderlinge relaties. De nadruk ligt echter op het aan- of afwezig zijn van bepaalde aandoeningen bij die verwanten. De stamboom zal bovendien meestal slechts een aantal generaties in de tijd teruggaan, omdat medische informatie van de generaties daarvoor meestal niet beschikbaar is.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga zover terug als jezelf weet.
Vraag fam. wat hun nog weten.
Kijk maar even bij www.familie.nl
Een leuke site die je een heel eind op weg helpt met tips.
Meerdere familieleden kunnen zich bij je aanmelden en info invullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de eerste niet meer levende opa of oma in directe lijn.
Je kan erg veel opzoeken via internet. Ga ook eens kijken in het gemeentearchief van de gemeente waar ze vandaan komen. Dan weet je gelijk wie hun ouders en broers en zussen waren. van beide kanten van de familie.
Ik weet niet of het alleen nieuwsschierigheid is of een persoonlijke reden, maar het is bijna verslavend om hiermee aan de slag te gaan......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
"Nieuwsgierig" schrijf je toch echt anders! Verder: complimenten voor je antwoord!