Wat is het verschil tussen iemand mooi vinden en iemand aantrekkelijk vinden?

Wanneer vinden we iemand mooi, is dat wanneer we ons niet tot iemand fysiek en psychisch aangetrokken voelen.
Wanneer vinden we iemand aantrekkelijk, is dat wanneer we iemand fysiek, psychisch mooi vinden?

Toch zal er een verschil in zitten....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22.7K

Antwoorden (8)

Met aantrekkelijk vinden impliceer je dat je dat wat je mooi vindt tot je bezit wil gaan rekenen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wil jij alles wat aantrekkelijk is tot je bezit gaan rekenen?
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil het wel, maar ik weet dat het niet lukt, maar de wens is er wel... Het trekt me aan... of: Het trekt aan me...
AWM
14 jaar geleden
Jawel, het gaat je lukken! Positief denken!
Iemand kan letterlijk volgens de normen erg mooi zijn, maar desondanks niet aantrekkelijk.
Aantrekkelijkheid zit in heel iets anders.
Een lach, warmte, hartelijkheid, charme, al de dingen hebben absoluut niets met mooi zijn te maken, maar maken iemand wel aantrekkelijk.
Iemand die bloedmooi is maar een vreselijk karakter heeft is absoluut niet aantrekkelijk wat mij betreft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je iemand aantrekkelijk vindt dan verlang je naar een fysieke aanraking en wanneer je iemand mooi vindt, dan is alleen je zintuigelijke waarneming geactiveerd. Het is dan net of je naar een mooi schilderij kijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi is een beoordeling over het uiterlijk van iets of iemand.
Aantrekkelijk gaat meer over het gehele plaatje. Je voelt je er toe aangetrokken; je zou er wel iets mee of van willen.
Er zijn mannen die ik mooi vind en ik me toch niet toe aangetrokken voel. Daar heb ik meer voor nodig dan een mooi uiterlijk. Dat gaat meer over aandacht, levenshouding, humor en uitstraling...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die je aantrekkelijk vindt hoef je niet eens mooi te vinden. Iemand kan namelijk een aantrekkingskracht op je uitoefenen door manier van praten, door een oogopslag, een bepaalde houding, een bepaalde blik.......
Iemand mooi vinden is gewoon dat iemand voldoet aan jouw normen van menselijke schoonheid en ook die kunnen per persoon verschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan sommige meisjes/vrouwen heel mooi vinden, maar voel me dan absoluut niet aangetrokken tot haar. Bij mannen zal ik me eerder aangetrokken voelen, overigens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi is het fysieke plaatje, estetisch mooi. Aantrekkelijk omvat veel meer dan dat. Uitstraling, zelfverzekerdheid, iemands mening, denkbeelden, intelligentie, humor, net wat je in iemand zoekt. Die dingen staan vaak los van het uiterlijk, maar kunnen er wel voor zorgen dat je iemand die estetisch gezien niet mooi is, toch mooi gaat vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast9609;

Voor mij eigenlijk heel simpel; mooi of knap is objectief, dus gekeken naar het gangbare beeld. Aantrekkelijk is subjectief, dus meer persoonlijk en op grond van ondefiniëerbare kenmerken. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten; jij kunt een algemeen als mooi aangemerkt mens persoonlijk misschien helemaal niet of wel aantrekkelijk vinden. En andersom kan ook iemand die jij heel aantrekkelijk vindt door anderen niet of wel mooi gevonden worden.