Welke luxe had men in het jaar 0?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het jaar 0?? daar zitten we NU in......van welke eeuw bedoel je? na 2010 komen de jaren 10 daarna de jaren 20'daarna de jaren 30'......... we hebben nu ZOVEEL luxe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er nogal aan waar 'men' woonde in het jaar 0 (of eigenlijk het jaar 1)...

Het beste antwoord

Dat is best nog wat, maar ik sta niet in voor je persoonlijke voor- of afkeur:

vloerverwarming
mozaïek vloeren
bloedvergieten in het theater
wijn
bier
prostitutie
literatuur
fresco's
toneel
verfijnd eten
pedofilie
ontdekkingsreizen
glaswerk
sieraden
badhuizen
slaven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is pedofilie een luxe?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vraag had ik al zien aankomen; ik zie dat zelf niet als wenselijk gedrag (sex met jongens), maar de oude Grieken hadden er kennelijk minder moeite mee.
Moet ik dan mijn antwoorden aanpassen aan de mores van tegenwoordig als je vraagt naar het verleden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je hebt gelijk. Vroeger was dat schijnbaar normaal.

Andere antwoorden (13)

Men kon toen alleen zijn, dat gaat niet meer met die mobiele telefoon en internet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goeie, xinix.
Prachtige badhuizen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, zou je zomaar vergeten, met stoombaden hete douches, rare jongens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen want het jaar 0 bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou en
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ben je weer scherp Lora +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja sorry maar tegenwoordig op GV weet je niet meer of het een raadsel/strikvraag een echte vraag is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel helder.
AWM
14 jaar geleden
Wat maakt dat nou uit? Er veranderde destijds maar heel weinig in een paar eeuwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@antwoordman je kan lezen waarom ik dit antwoord gegeven heb!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer scherp geantwoord! +1 ;-)
bedoel je luxe die we nu niet hebben en toen wel? of uberhaupt? want toen was er al een hoop luxe die we nu ook al mogen genieten. De Romeinen hadden hun samenleving relatief goed geregeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De luxe dat als je ergens heen wilde,nog iets plannen kon ,zonder in de file terecht te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen files
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De luxe het woord van Jezus zelf te horen en deze niet te hoeven lezen in een (sprookjes)boek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat men zich toen geen zorgen hoefde te maken over de opwarming van de aarde of de massale kap van het regenwoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De luxe van niet alles te weten wat wij nu weten. Wij weten soms misschien een beetje te veel, en/of willen teveel weten. Daar kun je ook weleens in doorslaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schone lucht en meer natuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kon je hond nog eens los laten lopen.