Wat is die 'koude golfrilling' die je soms spontaan kunt krijgen, wanneer je zomaar iemand passeert?

soms zie je de persoon niet eens, maar loopt ie gewoon achter je langs. Lijkt 'n beetje op de (voor mannen)welbekende plasrilling, maar dan anders..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

Omdat het erg belangrijk is te weten wat er in je omgeving afspeelt, hebben mensen (en dieren) manieren ontwikkeld om te 'detecteren' dat er iets of iemand in de buurt is. Geluidjes of het ontbreken daarvan, veranderingen in wind, geur, of licht, je neemt het allemaal onbewust mee. De rilling komt waarschijnlijk als een reactie van je lichaam op een situatie waar je nog niet van weet wat het gaat worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In principe kunnen alle mensen paranormaal waarnemen, dat wil zeggen waarnemen buiten de normale zintuigen om. Rondom ieder mens is er een energieveld. Bij de een veel sterker dan bij de ander. Indien een persoon je buiten je gezichtsveld passeert, kan je dat soms waarnemen en voelt het als kippenvel of rilling. Zo kunnen sommige mensen ook geesten waarnemen op de zelfde manier. Je moet een gevoelig mens zijn ,die hebben dat sneller. ook komt het bij vrouwen veel meer voor dan bij mannen. Ben jij een vrouw?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee ik ben een man. heb het soms ook in de file bijvoorbeeld.
denk niet dat ik paranormaal begaaft ben trouwens.. hebben niet alle mensen dit?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jawel, ik krijg ook wel eens zo'n rilling maar dacht altijd dat het door de luchtstroming veroorzaakt werd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Neen fror, er zijn maar weinig mensen die dit kunnen waarnemen en al helemaal weinig bij de mannen. Dat is toch vrij bijzonder. Je kan hier trouwens veel last van hebben/ krijgen ,omdat de energie die je voelt ook negatief kan zijn, dat geeft je dan een vervelend gevoel. groeten.
Dit heeft te maken met "uitstraling" en instinct. Deze persoon straalt iets uit dat jou instinctief doet doet rillen. Bij dieren is dit instinct nog sterker ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rillingen krijg je wanneer je spieren samentrekken, dit is vaak na aanleiding van iets waar het lichaamop reageert.
Wanneer iemand achter je langsloopt zonder dat je diegene ziet detect je lichaam dit toch en reageert hier vervolgens ook op.
Dit heeft echter niks met het paranormale te maken.