Bestaat er wetenschappelijk onderzoek naar hoeveel % invloed een (al dan niet) vaste relatie op je functioneren/leven heeft?

Ik bedoel dan in de zin van voor/nadelen van een relatie, wat is het percentage in contrast met alle factoren die van werking zijn op een individu welke bepaalt hoe goed je je voelt. Ik denk dan aan gezondheid. Zegt de Piramide van Maslow daar iets over?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag. Deze ga ik eens volgen. :)

Antwoorden (2)

ja wel dat het van invloed is kijk maar eens op deze site en dan bij het kopje DHEA

Mag geen tekst kopieeren wegens auteursrecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat die theorieën er zeker zijn.

Sommige bedrijven zenden bijv GEEN ongehuwde werknemers uit naar het buitenland. Blijkbaar geeft het hebben van een stabiele relatie meer kans op succesvol zijn in een andere (mogelijk daardoor stressvolle) omgeving.

Dat lijkt me hier een goed voorbeeld van

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie link een voorbeeld van boskalis die duidelijk verschil maken tussen gehuwde en ongehuwde werknemers
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus mw een relatie is stresserende of net andersom het maakt je stressbestendiger? xP
amigo
12 jaar geleden
de relatie zou (volgens deze theorie) maken dat iemand stabieler en meer gesteund in het leven staat waardoor de afwezigheid van andere familie en/of vrienden minder lijkt tot "raar" gedrag Het doel van een bedrijf is natuurlijk allereerst dat de werknemer optimaal blijft functioneren en als zijn prive situatie aangenaam is is die kans blijkbaar groter