Wat is de psychologie achter het willen platknijpen of opeten van iemand (ook huisdier) die je heel schattig vindt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.7K

Het beste antwoord

waarschijnlijk het spreekwoordelijke 'dood willen knuffelen' of iemand/huisdier wat 'om op te eten is'

mocht je deze nijging toevallig echt hebben lijkt het me verstandig morgen gelijk even contact op te nemen met je huisarts voor een verwijzing naar een goede psycholoog met de melding dat er haast bij geboden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha,Lol^_^
Ben blij dat ik jou antwoord lees!
vooral die afsluiting!
En ik dacht dat ik soms rare ideeën en vragen had!
Misschien val ik toch wel mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ en LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+. Ik lig weer in een deuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! Haha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@laurena
(luuster eens naar eucelepeuk) je #hebt# geen rare ideen, je hebt geen rare vragen! :)) @iedereen
thanx voor de waardering van mijn flauwe (niet zeldzaam voorkomende) bui :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whahahaha, ook ik zit niet stil terwijl ik dit lees. En zoals gewoonlijk weer de gebruikelijke minnen van humorloze azijnzeikerds, ik zal er nog een plusje bovenop doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel hopen dat die psycholoog dan niet al te leuk is...

Andere antwoorden (1)

De gemoedsgesteldheid van het "willen opeten of platknijpen" van iemand, is de (vrije) vertaling van
de wens heel dicht bij deze persoon of dit wezen te zijn. De fysieke vertaling van "je verbonden met iemand willen voelen".

Met andere woorden;
je vindt een persoon(-tje) heerlijk en je wilt er heel dicht bij zijn, voor je gevoel kan het niet dichtbij genoeg. En in plaats van een kus op de wang, wordt het dan een omhelzing. Maar dat vind je niet dichtbij genoeg, dus wordt het een stevige omhelzing waarbij je die persoon bijna fijn knijpt. Allemaal om maar dichtbij genoeg te zijn.
En dan is dat OOK nog niet dichtbij genoeg dan begin je aan iemand te kluiven, tot je hem of haar helemaal opgevreten hebt.
Nee hoor, dat laatste is onzin, maar je begrijpt wat ik bedoel, denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verklaart wel waarom je met iemand zoent...