Hadden Mozart en Einstein een beter functionerend bewustzijn dan wij (gemiddeld mens) of was hun onbewuste dat hen tot genieen maakte?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Niemand kan een beter bewust zijn hebben ,wel een groter bewustzijn.
En ik denk eerder dat zij een gave hadden in plaats van een groter bewustzijn.
Wanneer iemand in iets ,,uitblinkt,, dan spreekt men al gauw over een gave
.Wanneer iemand verlicht is spreekt men over het bewustzijn van alles.
En als iemand op zoek gaat naar zichzelf dan spreekt men over het bewust worden van iets of zichzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat zij beiden het vermogen bezaten om op een specifieke manier te denken
Hun intelligentie stelde hen in staat om tot hun prestaties te komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas kunnen we dat niet meer aan hen vragen.Ik vermoed dat hun hersens op een ander niveau funtioneerden dan die van de meesten van ons!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat ze in staat waren meerdere vraagstukken tegelijk te denken en uiteindelijk tot een conclusie te komen. Op zelfde manier zoals mensen met DIS denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens Ap Dijksterhuis (hoogleraar sociale psychologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen) komen ideeën uit het onbewuste, geniaal of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het slimme onbewuste…. verkeerd geplaatst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou het ook 'sturing' van je gids kunnen zijn?
"mijn vrouw begrijpt mij niet...." ik vind dat geen beter bewustzijn maar een ander bewustzijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"In 1999 vond een team aan de McMaster-Universiteit dat het deel van de hersenen van Einstein dat gebruikt wordt voor wiskundig denken, ruimtelijke herkenning en bewegingsinzicht 15% breder was dan normaal"

Ik ga dus voor bewustzijn.