Welke wetenschappelijke literatuur bestaat er over de Amerikaanse presidentsverkiezingen?

En dan vooral hun standpunten/argumenten waarom ze gekozen moesten worden. Engels of Nederlands.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb een rijtje voor je gevonden, daar moet wel wat bijzitten:

American political parties and elections : a very short introduction, L. Sandy Maisel, 2007

Conventional wisdom and American elections : exploding myths, exploring misconceptions, Jody C. Baumgartner and Peter L. Francia, 2008

The people's president : the electoral college in American history and the direct vote alternative, Neal R. Peirce and Lawrence D. Longley, 1981

The way we vote : the local dimension of American suffrage, Alec C. Ewald, 2009

Analyzing elections, Rebecca B. Morton, 2006

The governing crisis : media, money, and marketing in American elections, W. Lance Bennett, 1992

Nomination and election of the President and Vice President of the United States : including the manner of selecting delegates to national political conventions, Thomas M. Durbin and Michael V. Seitzinger, for the United States Senate Library, 1980

Red over blue : the 2004 elections and American politics, James W. Ceaser and Andrew E. Busch, 2005

The message matters : the economy and presidential campaigns, Lynn Vavreck, 2009

Presidential elections & American politics : voters, candidates, and campaigns since 1952, Herbert B. Asher, 1992

De beste wint nooit : het ABC van de Amerikaanse verkiezingen, Frans Verhagen, 2007

De Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2008, Hans van der Heijde, Jeffrey Peck, 2008