Toeval of niet? Als je leeftijd die je wordt plus je geboortejaar bij elkaar optelt kom je altijd uit op 111. Zit hier meer achter?

Volgens de Akasha kronieken (bron: "De Twaalf Dagen van Licht", Gary Bonnell) krijgen we na 21-12-2012 een overgangsfase van 12 dagen waarin we van het oude vissentijdperk naar het watermantijdperk overgaan en we een heel nieuwe visie op de samenleving zullen krijgen (o.a.geen materialisme en egoïsme meer of beperkende gedachten). In 2011 komen opvallend veel 11-en voor, in 2012 juist 12 of enen en tweeën (dan wordt die optelsom 112, of voor kinderen geboren in/na 2000 12). Of het waar is dat we na 21-12-2012 overgaan naar een nieuw tijdperk zal de tijd moeten uitwijzen, maar opvallend blijft wél die getallen! En waarom is "men" vanaf 1900 met die telling begonnen? Was dat toen ook het begin van een nieuw soort tijdperk? Hoe meer je erover nadenkt, hoe meer vragen er rijzen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me heerlijk als het allemaal echt gaat gebeuren. Dat mensen weer met hun hart gaan denken ipv met hun portemonnee.. Ik ga in aug naar www.2012festival.nl. Misschien is het ook iets voor jou?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je een getal door zichzelf deelt, krijg je altijd 1. Oh, en de verhouding tussen de omtrek en de diameter van een cirkel is altijd π. Opvallend zeg, hoe meer je erover nadenkt, hoe meer vragen er rijzen...
rose
12 jaar geleden
Wat ik altijd frappant vind is dat je, als je een schilderij omdraait, altijd de achterkant te zien krijgt. Eng gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Freespirit
Dat lijkt mij inderdaad heerlijk. Wereldwijd vrede en saamhorigheid. Wie weet ga ik eens n kijkje nemen.

Het beste antwoord

Nee, hier zit niets achter. Als je op die manier rekent, met een geboortedatum voor de eeuwwisseling, kom je gewoon altijd uit op 100 plus het aantal jaren sinds de eeuwwisseling. In 2001 kwam je uit op 101. In 2030 zul je uitkomen op 130.

Deed je dit voor de eeuwwisseling, dan kwam je uit op de laatste twee cijfers van het huidige jaartal, zonder de 100 ervoor. Toen had je het waarschijnlijk niet bijzonder gevonden dat iemand die in 1979 was geboren, in 1989 uitkwam op 89. Duh, iemand die in 1979 is geboren, wordt in 1989 10, omdát 1979 plus 10 jaar 1989 is. Het lijkt nu - als je er maar genoeg zweverig geneuzel omheen vertelt - alleen bijzonder omdat je de eerste twee cijfers van het jaartal weglaat. Want eigenlijk is de berekening natuurlijk zo:

1979 + 32 = 2011

Goh, als ik het aantal jaren dat ik heb geleefd optel bij het jaar dat ik geboren ben, dan kom ik uit op het huidige jaartal. Zo zeg. Schokkend. Wat een onverwachte uitkomst. Heel betekenisvol.

Reken maar na. Het werkt voor iedere leeftijd. Niet vanwege het watermantijdperk, maar gewoon omdat 1 plus 1 nou eenmaal 2 is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Precies! Oh, en de betekenis van 2011 of 2012 met "al die enen" of "die enen en tweeën" is natuurlijk ook absoluut betekenisloos. Het werkt namelijk alleen maar voor ONZE jaartelling. Er zijn nog minimaal twee, wellicht zelfs meer, andere jaartellingen in gebruik. In die andere jaartellingen is er helemaal geen sprake van "allemaal enen" of "allemaal enen en tweeën". Zouden mensen die zo'n andere jaartelling gebruiken, niet overgaan van het ene naar het andere tijdperk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat er mij om dat ik het wel bijzonder vind dat de uitkomst, ongeacht welk jaar je geboren bent, plus de leeftijd die je bent of gaat worden in welk jaar dan ook, voor iedereen hetzelfde is. En wat die enen en tweeën betreft in data en uitkomst voor de jaren 2011 en 2012: dat kan inderdaad gewoon een erg groot toeval zijn, maar feit blijft wel dat de mensheid zich blijft evolueren en dat zoals het gaat/ging in bepaalde opzichten niet de goede kant uitgaat/ging. Kijk alleen al maar naar de opstanden in het Midden Oosten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zoiets als het apart vinden dat 1 plus 1 altijd 2 is, of je nu twee appels of twee peren bij elkaar optelt. Geweldig, het maakt niet uit welke fruitsoort je gebruikt, de uitkomst is altijd hetzelfde. Ik heb het al een paar keer gezegd in een reactie, maar dan nog maar een keer. Natúúrlijk is je geboortejaar plus het aantal jaar dat je geleefd hebt altijd en voor iedereen het huidige jaar. Dat is immers hoe je berekent hoe oud je bent. Ik zou niet in 1979 geboren zijn als ik niet in 2011 32 werd. Was ik in 1978 geboren, dan zou er van mijn geboortejaar 1 afgaan. En bij mijn leeftijd 1 bijkomen. Waardoor het verschil elkaar opheft en je natuurlijk weer dezelfde uitkomst hebt. Als 2 plus 2 uitkomt op 4, is het niet raar dat 1 plus 3 ook uitkomt op 4. Het enige 'aparte' aan jouw berekening is dat je het aantal jaar dat je geleefd hebt optelt bij je geboortejaar mín 1900. Tja, dan krijg je allicht het huidige jaartal mín 1900. En dan kan je roepen 'oeh, wat bijzonder, dat is voor iedereen 111!' Maar zo kun je altijd wel op iets bijzonders komen. Of tenminste iets dat je bijzonder vindt. Zo komt bijvoorbeeld voor iedereen het geboortejaar min 1012 plus het aantal jaren dat ze geleefd hebben in 2011 uit op 999. Drie negens! Geweldig! Hoe is het mogelijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suzy heeft het goed uitgelegd. Het verwarrende is waarschijnlijk dat er altijd 111 uitkomt, en niet 11. Als er 11 uit zou komen, zou het ons veel minder raar lijken. We legden dan meteen de link met 2011. Die honderd komen er natuurlijk bij omdat de geboortejaartallen bij ons als volwassenen beginnen met 19(00) en dan moet er dus honderd bij....
Cryofiel
12 jaar geleden
Precies. Mijn neefje (2005) wordt straks 6. Voor hem geldt die extra 100 dus niet, dus bij hem komt er 11 uit. Maar eigenlijk komt er voor IEDEREEN geen 11 of 111 uit, maar 2011. Voor mijn neefje: 6+2005=2011.
Voor SuzyQ: 32+1979=2011. Vind je het nu nog steeds zo verbazend, JesCo? (Oh ja, en volgend jaar levert diezelfde berekening voor iedereen 2012 op. Of 112, of 12, net hoe je rekent. Ik kan ook al voorspellen wat er in 2013 uit jouw sommetje komt: 2013. Of 113, of 13, net hoe je het berekent. En weet je wat er in 2020 uit zal komen? Jawel: 2020! Of 120, of 20, net hoe je het bekijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je uitleg is helder en inderdaad logisch.
Het sarcasme mag je echter volgende keer achterwege laten want daar kan ik geen enkele waardering voor opbrengen.

Andere antwoorden (8)

hm.. geboren in 2009, wordt dit jaar 2 => 11. Ik mis 100 jaar.

Het is uiterarad gewoon wiskunde en nee, er zit niets achter. elk getal kan je relevant laten lijken door er een verhaal omheen te hangen. Je hersenen zijn bijzonder goed in het vinden van patronen, dus dat doen ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben nu 18, wordt dus 19. Ben in 1993 geboren. 19+93 = 112.

Je bedoelt zeker de leeftijd welke je dit jaar bent of wordt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Ja, en? Geboortejaar is 1993, niet 1992.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Progressive beweert ook niet dat hij in 2011 19 wordt. Hij zegt dat hij nu 18 ís, en dus 19 wórdt. Dat 19 worden kan ook op 10 mei 2012 gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn vraag niet goed geformuleerd, bedoel dus: de leeftijd die je wordt(of al bent geworden) in 2011+je geboortejaar=111.
Voor mij komt er ook 111 uit. Maar voor mijn moeder, die dit jaar al jarig is geweest, komt 112 uit. Dit komt gewoon doordat je in het jaar 2011 jarig wordt, of 2012. Hier zit verders niets achter. Als je dit 10 jaar geleden deed (in 2001 dus), komt er 101 uit.

En wat betreft 2012, dat moet maar uit blijken. Er schijnen aanwijzingen te zijn dat het echt zal gebeuren, maar er schijnen ook aanwijzingen te zijn dat dit al op 21 mei 2011 gaat gebeuren. Ook schenen er aanwijzingen te zijn dat dit 10 jaar geleden zou gebeuren, maar er is toen niets gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie mijn vorige reactie: de leeftijd die je wordt of al bent geworden in 2011+je geboortejaar. Voor kinderen geboren in of na 2000 komt er altijd 11 uit. Het gaat er zowiezo ook om dat er bij IEDEREEN hetzelfde getal uitkomt. Dit op zich is al erg apart. En inderdaad, óf er iets zal gebeuren zal de tijd ons leren. Maar dát er al veranderingen gaande zijn is wel duidelijk, kijk maar naar alles wat er nu gebeurt in het Midden Oosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar JesCo, natúúrlijk komt er voor iedereen hetzelfde uit. Dat is niet apart, dat kán niet anders. Je geboortejaar plus het aantal jaren dat je geleefd hebt, is natúúrlijk het huidige jaartal. Dat wil alleen maar zeggen dat je geen tijdreiziger bent. En je geboortejaar min 1900 plus het aantal jaren dat je geleefd hebt, is natúúrlijk het huidige jaartal min 1900. Het zou echt heel raar zijn als dat niet zo was. Dát zou betekenisvol zijn.
Voor elke leeftijd waar dit opgaat is het volgend jaar 112
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Behalve voor kinderen geboren in of na 2000, daar komt dit jaar 11 uit.
Ik ben nu 17 1995 geboren 17+95=geen 111 maar 112
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben in 2010 geboren en wordt dit jaar 1 jaar. Verrek 10+1=11. Nou ja, wie kijkt er op een paar jaartjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben nu. 20 geboren in 91 dus 111 voor mij...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen mensen met niet zo een sterk wiskundig inzicht vinden dit bijzonder.. Het is nu 2011. Je hebt dus sowiezo al "11". Dan ben je bijv geboren in 19... (wat maakt het uit) en mis je nog zoveel jaren tot de het jaar 2000. (zeg maar tot het jaar "100") ...DUS JAREN DIE JE GELEEFD HEBT!!! (dus je leeftijd) + 11... 111 HOPLA....
Is dat zo bijzonder??????????? Goh dan is het ook bijzonder dat 6 + 4 altijd 10 is ... en 3 + 7 ook... terwijl het toch andere cijfers zijn o_O