omdat westerlingen veelal van wat koudere klimaten komen. dat houd dus in dat de neus spitsvormig is om de lucht op te warmen voordat het de longen in gaat.
mensen die dicht bij de evenaar woonden hoefden deze evolutie dus niet te ondergaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gok dat dit een typisch gevalletje van seksuele evolutie is, want ik verwacht niet dat de overlevingskansen in een warm klimaat groter zijn met een platte neus dan met een spitsige neus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft te maken met de luchtvochtigheid. Deze volken hebben altijd in een vochtige omgeving gewoond. Woestijnbewoners hebben weer spitse neuzen.