Wat is een gebruikelijk groetingsritueel voor mensen die je vaker ziet?

Vrienden die je elke dag ziet of bijna elke dag.

Wanneer geef je iemand een hand, drie kussen of een knuffelen en wanneer zeg je gewoon hoi (omdat je elkaar toch elke dag ziet bijvoorbeeld)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ik denk dat dit een heel complex antwoord kan worden.

Ik denk dat voor het "soort mensen" verschillende rituelen zijn (met soort bedoel ik dus, vrienden, familie, collega, leraren etc)

EN ik denk dat elke leeftijdsgroep zo zijn eigen rituelen heeft. Jonge mensen kunnen soms hele complexe gebaren maken die op dat moment in die groep populair zijn. Juist met mensen die je vaak ziet doe je dat dan want dan kun je beter afschatten of je gebaren nog wel "hip genoeg" zijn.

Oudere mensen zijn vaak toch iets formeler en die schudden handen.

De groep erin zal denk ik hoi/hallo zeggen en een "hand met palm open"gebaar maken (zwaaien zonder te zwaaien), als het gaat om mensen van gelijk niveau.

En dan hebben we nu nog alleen nederland besproken, in frankrijk schudden ze toch gewoon elke dag handen met collega's en ga zo maar door
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat ligt eraan welke relatie je met ze hebt.

Een collega zou ik niet iedere dag knuffelen of een zoen geven ;)
Evenmin de buren.

Maar vrienden kun je wel knuffelen of kussen, ook al zie je ze dagelijks. DAt is helemaal aan jullie hoe je dat doet.
Je familie geef je ook sneller een kus of knuffel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is afhankelijk van de situatie, de gewoontes binnen een bepaalde groep, en je relatie tot mensen, dus wat er wel of niet gebruikelijk of gepast is.

je baas een 'box' of 'high five' geven tijdens een receptie kan dus erg vreemd overkomen als je het bovenstaande niet juist weet te plaatsten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, hoi, gaat 't? Goed..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen vrienden die je elke dag ziet zeg ik gewoon hoi of geef ze een hand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je geeft een hand aan iemand die je dagelijks ziet?
vrienden een high five, mannen/vrouwen een hand, vrouwen een knuffel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet hou oud je bent maar ik ben 17 en met mijn vrienden/vriendinnen zeggen we gewoon gedag op school enzo en als we elkaar langer niet gezien hebben of ergens hebben afgesproken/na een avondje weggaan geven we elkaar een knuffel.