Als de mensheid ineens tot de vaststeling zou komen dat er hoger ontwikkeld leven bestaat dat onze aarde bezoekt, wat zou dat teweegbrengen ?

Stel dat men tot de ontdekking komt dat onze aarde regelmatig bezoek krijgt van hoger ontwikkelde levensvormen van buiten onze aarde, wat zouden daarvan de gevolgen kunnen zijn voor de aarde en haar bewoners?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Misschien dat we dan eindelijk eens het geweld gaan afzweren, en de vrede gaan beoefenen.
Ik ga er dan van uit dat hoger ontwikkeld ook een hogere beschavingsvorm inhoudt.
Zij zouden ons ook kunnen beschermen tegen onszelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dan breekt er direct een massa-paniek uit onder een zeer groot deel van de wereldbevolking. (gelovigen bijvoorbeeld)

Een kleiner deel zal het sneller accepteren omdat ze er nu al in geloven dat we regelmatig bezocht worden.
Maar ook die kleine groep zal bang zijn voor het onbekende
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor heel veel mensen verrassend....er wordt altijd veel gespeculeerd, maar als het dan echt gebeurd, moet je echt hard in je arm knijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zou voor een groot gedeelte afhangen aan de bezoekende beschaving.
Maar als we ontmoetingen tussen verschillende aardse culturen als voorbeeld nemen zou het voor de minder ontwikkelde beschaving desastreus zijn.

Toegevoegd na 43 seconden:
aan=van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt praat over een verder ontwikkelde beschaving, hoef je alleen maar naar de situatie op aarde te kijken, en zien wat er gebeurt met een soort die inferieur is aan een andere soort.
Mieren onder een vergrootglas is vermoedelijk nog een vriendelijke benadering. Ik zou er niet teveel van uitgaan dat meer ontwikkeld ook meer beschaafd (naar onze maatstaven) is.
Als hier ooit iets of iemand komt, is dat naar alle waarschijnlijkheid om iets te halen, niet om vriendjes te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zouden er vlug werk van maken om te bewijzen dat, ons deel ven de mensen, het slimst zijn om met hun hogere beschaving te onderhandelen.

Toegevoegd na 6 dagen:
moet zijn:..., het slimst is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als we bezoek krijgen uit de ruimte dan kan dat twee redenen hebben.1/Het zijn kolonisatoren die van ons slaven zullen maken 2/Het zijn zendelingen die ons willen bekeren tot hun religie. In beide gevallen hebben we niets goeds te verwachten. Het beste dat we kunnen doen als er zich ruimtebezoek aanmeldt is: direct massaal afschieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als het nu eens onze scheppers zouden zijn, die hun botanische tuin en de schepselen daarin met veel liefde willen verzorgen, koesteren, in goede banen leiden, en heel bezorgd zijn om ons vaak nogal buitensporig en gevaarlijk gedrag?
Kristal
13 jaar geleden
Ik vermoed zomaar dat wanneer ze in staat zijn ons te bezoeken dat ze ook wel in staat zijn zich goed te verdedigen als we gaan schieten, of erger.
Dit kan niet ongemerkt gebeuren. Ook hoger ontwikkelde vormen hebben virussen en bacteriën die in heel andere ecologiën ontwikkeld zijn. Onverwacht een bezoek brengen zou minimaal een heel grote ramp voor ons (misschien ook hun) kunnen worden. Alleen op deze aardkloot zie je al wat er gebeurd als de Spanjaarden bij het ontdekken (bezoeken)van Amerika een verwoestende impact had op de indiaanse bevolking die geen immuniteit hadden tegen onze westerse ziekten. Ook heden ten dagen hebben geïsoleerde stammen over de hele wereld het moeilijk door contact met westerse toeristen. Verstoorde ecologiën houden gevaar in zich. Zelfs bij het kappen van regenwouden komen onbekende gevaarlijke virussen vrij. Indien hoger ontwikkeld leven zover is dat ze de kosmische afstanden kunnen overbruggen, die weten dat. Daarom zullen ze met een ruimte-mobieltje eerst samen met onze wetenschappers het een en ander moeten oplossen voordat ze een bezoek mogen of kunnen brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ofwel zijn zij zover dat ze alle, maar dan ook alle soorten bacteriën en virussen kennen en onder controle kunnen houden.
Katanga, ik denk toch dat het sterk afhangt van de groep buitenaardsen die ons zou bezoeken. Hogerontwikkeld wil niet per definitie zeggen "goed met ons voorhebbend". Het kan leven zijn dat iets komt halen of onderzoeken bij ons. Ze zullen niet zo voorzichtig zijn en ons overdonderen misschien, manipuleren. Het zou de aarde vermoedelijk acuut tot een samenhorende groep maken. We zullen het snel genoeg weten of ze ons goed gezind zijn of niet. Wanneer het een spiritueel hoog ontwikkeld leven is dan zullen ze ons niet laten schrikken maar ons met beleid kennis met hen laten maken en ons niet manipuleren maar ondersteunen ten goede van de aarde en ons.
Het zou veel teweegbrengen op aarde, een uitbreiding van ons bewustzijn en in sommige groepen paniek. Maar er zijn ook al veel mensen op aarde die er echt niet van op zouden kijken wanneer we bezoek krijgen van buiten de aarde. Wat het in ieder geval zou brengen is algehele opwinding en verder wachten we maar af :)
13 jaar geleden
waarschijnlijk willen we ermee gaan proberen te handelen.. zit in het aard van het beestje.. Als we nieuwe plaatsen met mensen vinden: HANDELEN. Als we nieuwe levensvormen vinden: onderzoek -> medicijntjes kweken -> HANDELEN.

Komt het uiteindelijk wel op neer volgens mij..

(aard van het beestje: met handel wordt je rijk, goed leven, langer leven : overleven.. Tja dat is ons levensdoel..)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou meteen een bunker kopen! Stephen Hawking zegt namelijk dat contact met een hoger ontwikkelde levensvorm best eens fout voor ons zou kunnen aflopen. Daarnaast zouden ik, en waarschijnlijk vele anderen, ontzettend nieuwsgierig zijn en op onderzoek uitgaan!