Illuminaten (ook Illuministen of Illuminati) is de aanduiding voor verschillende historische 'geheime' genootschappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord illuminati betekent 'verlichten' (als in zij die verlicht zijn). Of het nu een bestaande groep is geweest of niet (de naam gaat rond als benaming voor een geheim genootschap dat al dan niet bestaan heeft of nog steeds zou bestaan) is lastig te achterhalen. In elk geval keerden ze zich tegen de macht van de kerk, en bestond de groep voornamelijk uit wetenschappers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Illuminati betekent letterlijk:De verlichten.Zij die verlicht zijn door het innerlijke licht,althans dat denken ze..
Vaak word gedacht dat dat licht de morgenzon of lucifer is.
Deze zou hun de kennis en de macht geven hier op aarde.

Als je op youtube illuminati intikt dan krijg je video's te zien die uitleggen dat de illuminati achter alle grote oorlogen zit,dat ze de massa beinvloeden via mediamanipulatie en occulte boodschappen.En toegegeven,de media word gemanipuleerd,de hele waarheid word niet getoond omdat de waarheid vaak ten nadele is van de westerse regeringen.En occulte boodschappen worden verwerkt in muziekvideo''s,films,architectuur...
Dit word gedaan door enkele erg machtige,zieke en machtswellustige mensen.En die hebben niet echt veel goeds in de zin.Deze mensen menen dat zij het alleenrecht hebben op een goed en gezond leven en dat de rest van de mensheid maar moet werken en dom moet worden gehouden.

Hoe weten de mensen die dit tegenwoordig onderzoeken dat de illuminati hier dan achter zit?Het internet.Door het internet is het zoeken naar informatie ontzettend makkelijk en snel gewordenen het uitwisselen ook.Zo komt de een met een site over symbologie uit de middeleeuwen,de ander komt heeft helemaal onderzocht wat een tv geestelijk met iemand doet en weer een ander brengt e.e.a samen.
Daarbij heeft iedereen tegenwoordig een digitale camera en toegang tot het internet,een ding wat ze niet kunnen controleren,en je zou kunnen zeggen dat een kleine revolutie op gang is.De aanhangers van deze revolutie is heel groot ,onder andere door documentaires als zeitgeist en films van Alex Jones.

Hier alvast het beste stuk van zeitgeist over de aanslagen van elf september,iets waar ik heilig van overtuigd ben dat dat door de eigen regering gedaan is.