Zou er verschil in karakter zijn tussen mensen die in de zomer zijn geboren en mensen in de winter?

Als je wordt geboren en je ziet als eerste een stralende zon en mensen die genieten van het mooie weer, zou je dat dan impact hebben op je karakter. Ben je dan opener en vrolijker, omdat dat je eerste indruk was? Of heeft deze eerste indruk niets te maken met je ontwikkeling van je karakter?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Er is wel een verband, zeggen wetenschappers, maar heel anders dan je in je vraag omschrijft, vrees ik.

"Wie in de lente of het begin van de zomer is geboren, heeft een grotere kans door zelfdoding om het leven te komen dan wie in de herfst is geboren. Dat concluderen twee Britse wetenschappers uit een onderzoek naar bijna 30.000 gevallen van zelfdoding.
Vrouwen die in april, mei of juni zijn geboren, lopen 29,6 procent meer risico dan vrouwen die in de herfst en in het begin van de winter zijn geboren. Bij mannen is dat percentage 13,7.
Mogelijke verklaring is het feit dat mensen die in de lente en de vroege zomer zijn geboren, vaker dan gemiddeld lijden aan alcoholisme, depressie en stemmingsstoornissen."
14 jaar geleden
Ja hoor, vraag maar aan een astroloog...

Maar precieze regels zijn natuurlijk niet aan te geven, dat is te generaal om dat te doen...
Maar is wel een goede vraag, kip of ei stelling weer hier...

De eerste indruk van een kind kan natuurlijk ook zijn de energie (of nivo van liefde) op het moment van conceptie?
Zou ook kunnen toch...

Ik denk dat alles samenhangt met elkaar en dat je niet zomaar een paar factoren eruit kunt halen en dan kunt zeggen: Daar ligt het dan aan... Het is altijd alles dat meespeelt... Meer kan ik er niet over zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou kunnen ,maar niet per se in dit verband. Ik ben geboren op 2 juli in één van de wamrste zomers van de vorige eeuw (1968),maar ik heb tot op de dag van vandaag mijn hele leven een bloedhekel aan de zomer gehad. Tenminste, de zomerdagen dat de zon schijnt.

Toegevoegd op 02-06-2009 12:27:32
Toch ben ik qua karakter en optimisme wel een ' zomermens' als je die indeling al kunt maken. Ik ben niet de indruk dat bepaalde types mensen ook in bepaalde periodes jarig zijn. Ik geloof dan ook totaal niet in Astrologie enzo.