Ik ken enkele mensen die veel praten, maar vaak weten zij niet wat zij een of twee dagen geleden zeiden. weet iemand hoe dit kan en om te gaan?

Sommige mensen vertellen en of doen dingen, maar als ik na een of twee dagen vertel wat zij de dagen ervoor zei of deed, dan word ik heel hard uitgemaakt voor een leugenaar.

Ik kan echt niet begrijpen hoe het kan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Kwestie van een slecht korte termijn geheugen. Of een selectief geheugen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms hangt het er van af wat het onderwerp was.
Het kan ook zijn dat die persoon iets verteld heeft waar zij achteraf spijt van heeft, dit ook omdat de persoon waar het tegen verteld is,..op een negatieve intonatie er op terugkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helaas zeggen mensen wel veel maar ondertussen denken ze aan heel andere dingen .veelal wat hen zelf betreft en daardoor slaan ze niet goed op waar jij het overhebt.ik vind dat ze dan ook niet echt geinteresserd zijn in jou. ik denk niet dat je dat kan veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat herken ik wel, kan het zijn dat het mensen zijn die graag hun ei kwijt willen en dat jij goed kan luisteren? Vaak uiten ze dan hun hele hebben en houwe en zijn ze dat kwijt, waardoor hun gedachtes weer volstromen met anderen zaken, want ze zijn het even kwijt tenslotte.

Zomaar een invulling hoor. Ik merk zelf ook wel eens dat ik denk; heb ik dat gezegd? En dan had ik soms een glaasje teveel op of dat zit je midden in een emotie zit en dan vertel je maar door, terwijl je daarna vergeten bent wat je allemaal gezegd hebt.

Een ander iets kan zijn dat ze aan het liegen zijn. Ik had een vriendin die eerdere keer andere verhalen had en op een gegeven moment let je erop en vraag je dingen terug en dan weet ze niet meer waar je het over hebt. Dat voel je zelf aan.

Sterke verhalen zijn ook zoiets; en als je daarop terugkomt in een ander gezelschap dan ontkennen ze het ineens.

Ten slotte kunnen woorden natuurlijk anders geïnterpreteerd worden dan de ander, door door te vragen kom je dichter bij wat de ander bedoeld.

Echter kom je vaak in deze situatie met dezelfde mensen, blijf bij jezelf en ga niet twijfelen daaraan; je weet zelf wat je gehoord hebt.
13 jaar geleden
Er zijn nou eenmaal mensen die hun energie halen bij anderen met bijvoorbeeld veel praten.

Veel praten is interessant willen doen. Het is eigenlijk terughoren van wat je al weet en niet gericht op het krijgen van nieuwe info of geïnteresseerd zijn in anderen. Vaak weten zij hierdoor ook niet meer wat zij hebben 'gedeeld'.

Twijfel niet aan jezelf maar bedenk, dat een veelprater dit doet om zijn evt angst, hetzij onzekerheid te verbergen.