Wat kan er symbolisch betekenen wanneer je droomt van een slang.? In dit geval een vrij gevaarlijke.

Ik kreeg een droom dat ik aan het spitten was in het zand,daarbij kwam eem slang mijn richting uit en hoewel ik bang was gaf ik mij over aan het vertrouwen dat hij over mijn arm ging en mijn nek.
Toen hij echter verder zijn baan vervolgde kwam hij in aanmerking ook met andere mensen en die beet hij.Kennelijk omdat ze bang voor hem waren en in paniek raakte.

Kan iemand mij duidelijk maken wat deze droom kan betekenen.
Hij was kennelijk wel belangrijk want s morgens wist ik hem nog te herinderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

in jouw binnenste (je moest spitten) zit een blokkade die je kan vergiftigen als je er niet goed mee omgaat. De standaard omgang (angst voor de slang) geeft een negatief gevolg.
Je kunt er op de goede manier mee omgaan en het vergiftigende effect transformeren.

De slang staat voor het ombuigen/transformeren van een negatieve (gif) energie naar een positieve die niet schaadt.

De effecten van de blokkade komen naar buiten (de slang komt naar je toe) het is tijd goed op te letten en te gaan voor de positieve energie van vertrouwen en liefde.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wanneer je in je droom een slang ziet, of er door een gebeten wordt, duidt dit op verborgen angsten en zorgen waardoor je je bedreigd voelt. De droom kan je waarschuwen voor iets in het echte leven waarvan je je nog niet bewust bent of dat nog niet aan de oppervlakte is gekomen.

De slang kan ook als fallisch worden beschouwd, en daarom geïnterpreteerd kunnen worden als iets gevaarlijks en verboden sexueel. De slang kan ook refereren naar een hardvochtig, gevoelloos en onbetrouwbaar persoon in je omgeving.

Aan de positieve kant zou je opgemerkt kunnen worden dat de slang verandering, kennis en wijsheid vertegenwoordigt. Ze zou symbool kunnen staan voor zelfvernieuwing en positieve verandering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier kun je info vinden over de betekenis van je dromen:

http://www.droominfo.nl/

http://www.dromenweb.nl/enter.html?target=
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigen uitleg:
Je was aan het spitten in het zand, je was dus met een of ander werk bezig, iets wat belangrijk of nuttig was.
In het verleden gaf deze werkzaamheden je een gevoel dat je het niet helemaal aan kon, het dreigde mis te gaan, er was te weinig vertrouwen in een goed verloop hiervan, je was onzeker en zelfs angstig hoe het afliep.

In je droom deed je het zelfde werk en de slang was het symbool van je angst, de dreiging dat het weer mis ging, je weer zou mislukken, maar zie, door meer zelfvertrouwen heb je, je angsten onder controle, de slang komt naderbij, maar je hebt het volste vertrouwen dat het nu geen kwaad kan, nee, je weet het zeker!
Hij ging zelfs over je nek, de meest kwetsbare plaats van je lichaam, maar je bleef het vertrouwen houden dat het nu goed ging!!!

De slang is nu voorbij en je gaat even weer twijfelen of de slang dan wel zo gevaarlijk was, maar zie!
De andere mensen worden wel gebeten door de slang!
Deze mensen hadden nog wel angst en te weinig zelfvertrouwen.
Voor jou het bewijs, dat je er zelf beter voor staat dan voorheen, sterker en meer zelfvertrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kreeg ook een gevoelsmatig antwoord van me, afgestemd op jou persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dit bij je gevoel past, dan is dit je uitleg, zo simpel is het.