Kan men dromen over gebeurtenissen uit een vorig leven?

Dat blindgeborenen, die blind zijn gebleven, niet in beelden dromen wil niet zeggen, dat men niet kan dromen over gebeurtenissen uit een vorig leven. Maar als er blindgeblevene blindgeborenen zijn, die wel in beelden dromen, dan moet ik aannemen, dat ze over een vorig leven dromen.

13 jaar geleden
1.9K
Cryofiel
13 jaar geleden
Je aanname is verkeerd. Waarom zou een blindgeborene zich geen voorstelling kunnen maken van beelden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja precies, onze hele hersenen zijn er voor ingericht om visuele signalen te ontvangen, een blindgeborene zou best in z'n dromen visuele signalen kunnen doorkrijgen die droombeelden opleveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit je vraag kan ik niet halen, of je nou zeker bent dat er blindgebleven blindgeborenen zijn die in beelden dromen. Als dat wel zo is, heb je daar dan ook een weblink van?

Het beste antwoord

Dromen hebben duidelijk met dit leven te maken, het is opgeslagen informatie in onze hersenen, het zijn dingen die we in dit leven meegemaakt hebben of hopen mee te maken, er kan niets in onze hersenen opgeslagen zijn uit een vorig leven.
Ook ons onderbewustzijn is ook uit dit leven, het hoort bij ons huidige lichaam.
Het krijgen van visioenen die wel wat op dromen lijken, is van informatie die van buiten ons eigen lichaam om, door ons wordt opgepikt, puur door ons gevoel, niet door onze hersenen.
Een visioen zijn wazige, soms haarscherpe beelden, soms met of zonder geluid en soms zelfs met geuren.
Je kan deze ervaren midden op de dag als je wakker bent, maar ook in je slaap en juist dat, maakt het erg verwarrend waar de grens ligt van een droom en die van een visioen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tja hoe kan men het bewijzen?
Wie zegt dat vorige levens überhaupt bestaan?
Als vorige levens bestaan, zou ik er helemaal niet van versteld staan als je daar ook over kan dromen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hierop zullen we het antwoord nooit kunnen geven, we weten namelijk niet, en we zullen ook nooit weten, of een vorig leven bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er vorige levens zouden bestaan wellicht wel. Echter, omdat dit niet waarschijnlijk is, denk ik neit dat we dat nu doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar hoe weet je dat een blindgeborene in beelden droomt? Hoe weet die wat een beeld is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,dat kan men idd. Maar het geeft geen enkele garantie,dat vorige levens ook bestaan.