Hoe verhelp ik dit?

Als ik wil slapen en ik doe m'n ogen dicht zie ik allemaal woorden die op mij af komen..
Ik geloof dat het een teken van Nachtmerries is
Dat als het woord bij je is dat je dan een nachtmerrie krijgt :O
Hierdoor kan ik meestal slecht slapen en slaap ik pas rond 2 uur.
Kent iemand dit probleem?

Toegevoegd na 7 minuten:
Het probleem blijft zich herhalen.
Zelfs al ben ik op vakantie ( zonder boeken, tv, internet, blablabla )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

is het niet door het internet ,tv of veel lezen ? Als ik veel poker heb gespeelt en ik ga slapen zie ik heletijd kaarten voor mijn ogen of 1 keer toen ik een balspel op de psp had gespeeld zag ik voor ik ging slapen nog altijd die bal rollen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zit niet toevallig tot net voor je slapen gaat achter (voor) de computer? Want dit kun je bijvoorbeeld hebben als je vermoeide ogen hebt (contrast van je beeldscherm iets lager zetten, ruim voor je gaat slapen stoppen met kijken naar een monitor en/of tv) of niet rustig 'afbouwt' voor je gaat slapen (zorg voor een soort standaardritueel, elke avond dezelfde volgorde voor je naar bed gaat).

Als dat het niet is of als dat niet helpt, moet je maar eens kijken of je die woorden die op je afkomen kunt sturen: strand... bomen... terrasje... zon...

Toegevoegd na 5 minuten:
Naar aanleiding van je aanvulling: kijk eens rond op sites van slaaptrainingen en slaapcoaches. Misschien dat je daar iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor woorden zie je dan? Heeft het te maken met wat je in de tijd voor het slapen gaan hebt gedaan? Zo ja, probeer dan eens wat anders te doen, in elk geval een uur voordat je gaat slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt een beetje als migraine.
Als ik een migraine aanval krijg dan krijg ik ook allemaal vage beelden. welliswaar geen woorden maar wel genoeg rare beelden om niet te kunnen slapen.

Nou hoeft migraine niet altijd samen te gaan met hoofdpijn en andere niet zo leuke bijverschijnselen.

Maar in principe zou je dat niet elke dag moeten hebben dan.

dus als je elke dag last van hebt dan denk ik niet direct dat het migraine is, of misschien een lichte vorm ervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij ervaart, heb ik als kind ook gehad.
Ik ervoer het ook als nachtmerries. Bij mij kwamen er onophoudelijk 'vormen' op me af, die ook nog eens voortdurend van 'vorm' veranderden.

Dit gebeurde in een intense periode in mijn kindertijd, (gerommel in het gezin waar ik vandaan kom) en mijzelf zou je als een hoog sensitief / paranormaal kind kunnen aanmerken.

Als ik je dus antwoord zou geven, denk ik dat:

1 -- Er duidelijk iets is wat je parten speelt.
2 -- Je hebt een bepaalde gevoeligheid, die je misschien overdag niet laat zien aan jezelf (en anderen), waardoor bepaalde (overdag opgedane) indrukken niet jouw volle (of genoeg) aandacht krijgen en je najagen tijdens je welverdiende nachtrust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga voor het slapen eens bewust mediteren. Dan zullen waarschijnlijk die woorden ook langskomen. Kijk er dan bewust naar en lees die woorden. Laat ze maar komen en gaan. uiteindelijk zal dit stoppen en dan kan je gaan slapen.