Wat betekent mijn droom volgens u?

Ik droom heel dikwijls dat ik buiten sta te wachten op een bus en dat die mij dan gewoon voorbij rijdt zodat ik een uur of 2 op de volgende moet wachten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (13)

Dromen laten zich altijd moeilijk verklaren. Misschien heeft deze droom wel te maken met een bewuste of onbewuste angst van u, dat dit u ooit een keer overkomt?
13 jaar geleden
Misschien heeft het te maken met "gemiste kansen", dat je gepasseerd /genegeerd wordt door bepaalde mensen en dat je voor schut staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo,
Volgens mijn eerste ingeving betekent dit dat je zelf in actie moet komen. Een bushalte betekent voor mij dat ik mijzelf afhankelijk opstel voor de diensten van iemand anders (de busmaatschappij) in dit geval. De bus rijdt je voorbij omdat de droom je wil duidelijk maken, ga niet met het plan van iemand anders mee, maar ga je eigen koers varen, vaar je eigen route.
Mogelijk ben je in je gedachten al een tijdje bezig met een vraagstuk/onderwerp. T.a.v. dat onderwerp zou ik zeggen, niet meer wachten op anderen om verder te kunnen komen, maar ga zelf aan de slag en neem zelf initiatief. Meestal is dat de weg van de meeste weerstand (lees ervaring opdoen).

Als je namelijk opstapt, dan ervaar je niks en dan laat je alles aan je voorbij gaan, zonder dat je ervaart. Je ziet het landschap wel, maar je staat er niet tussenin.

Ik hoop dat mijn uitleg zo een beetje duidelijk is, anders vraag het even.

Richard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dromen zijn bedrog..
dromen betekenen niets anders dan waar je overdag je eigen druk over maakt je het in je droom verwerkt
jou heeft geen betekenis want de bus komt iets later aan
of misschien moet je bij een andere bushalte gaan staan voortaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dromen zijn om de donder GEEN bedrog, dat slaat op dagdromen en het visualiseren (beleven) vaan intense velagens (dromen over het winnen van de hoofdprijs uit de loterij ed.....dus dagdromen met een verlangenkarakter zijn bedrog.
Dit uit de wereld willen helpen het volgende,
Je mist voordtrend de bus.
Ik vermoed dat je een angst hebt iets te ondernemen wat je wel zou moeten doen, zoals bijvoorbeeld het beginnen an een studie oid.
Je moet iedere keer immers wachten veel opleidingen ed. beginnen maar een keer per jaar....Die tijd on dit te dromen zou dan ook ongeveer nu kunnen zijn..
Het is maar een suggestie, er zijn zeker 110 andere betekenissen te noemen, maar deze leek mij het meest waarschijnlijk.
Probeer je een volgende keer voor te nemen meer van de droom te onthouden (daar kun je je toe zetten.) zodat je meer details krijgt die aanvullende info kunnen bevatten.
Veel succes en slaap lekker.

Toegevoegd na 3 minuten:
Excuses voor de vele fouten in de tekst, voor mij dit keer onverklaarbaar.
verlagens= verlangens
voordtrend = voortdurend
110=10
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste wat bij mij opkomt in je droom is dat je vaak aan gevaar bloot staat en je daar bewust van moet zijn. Die bus die je voorbij rijd stopt nog steeds niet omdat het je tijd nog niet is. Maar dat de bus vaak voorbij komt moet je alert maken voor de gevaren die je dagelijks tegenkomt.

Het zal wel een stomme uitleg zijn maar zo zie ik het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, je voelt je niet gezien door de mensen om je heen. Ben jij iemand die vrij rustig is en zich eerder op de achtergrond begeeft dan dat je op de voorgrond actief bent?

Nog een vraagje over je droom. Wat zou je moeten doen om die bus wel te laten stoppen?
Doe dat eens in de droom.

Het mooie van terugkerende dromen is dat jij die droom kunt veranderen en kunt laten zijn zoals je wilt dat het gaat. Ook jezelf kun je in de droom veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dromen zeggen niets en hebben geen enkele betekenis. Freud is dan ook naar de prullenbak verwezen. In een schemertoestand ontstaat de gedachte dat de bus bij de halte doorrijdt. Geen probleem, het overkomt mij ook wel als ik daadwerkelijk met de bus mee wil. Bij u is het gelukkig maar een droom. Bovendien is de duiding van de droom een zeer positieve: de chauffeur ziet u niet staan en is wellicht zeer bijziend zodat een rit in de bus vol gevaren is. Deze blijven u bespaard: u bent een geluksvogel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht ben je met dingen bezig die veel tijd vragen en zou je eigenlijk liever andere dingen willen doen. Ben je bang dat het straks niet meer kan.
13 jaar geleden
Dromen zijn moeilijk te verklaren, zeker door anderen dan jezelf. Voor boeken geld hetzelfde. Je kunt wel in een droomverklaringenboek gaan neuzen, maar de betekenis van dromen is eignelijk heel persoonlijk en met zo'n boek zul je dus niet ver komen.

De beste verklaring is nog je eigen eerste ingeving. Welk gevoel krijg je erbij in die droom? Denk je in die droom dat er een reden is dat de bus voorbij rijdt? Is er iets belangrijks waar je naartoe moet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dromen die terug keren die kunnen je helpen met je bewustwording.
En kunnen duidenlijk maken wat je bijv belemmerd in het dagelijkse leven.

Misschien betekent het missen vd bus, wel het missen van aansluiting in je dagelijkse leven.
Misschien loop je zelf wel vast met bepaalde dingen waar je niet verder mee kan.
Of je hebt diep van binnen de wens om te gaan reizen, maar iets houd je tegen waardoor dit niet gaat.

Zomaar diverse interpretaties, je kunt altijd zelf het beste in jezelf een antwoord vinden over bepaalde dromen

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Droomverklaring is geen 1 op 1 spelletje. Dromen zeggen vaak (niet altijd) wel degelijk iets over jezelf, maar het is niet zo dat bepaalde symbolen in een droom 1 op 1 een algemene verklaring hebben die voor iedereen geldt. Dus de bushalte is niet voor iedereen hetzelfde, de bus niet, en het missen niet. Alle mogelijke interpretaties en verklaringen zijn natuurlijk leuk(en wellicht zelfs algemeen toepasbaar als het om algemeenheden gaat), maar wat JOU droom voor JOU betekent, zul je zelf moeten interpreteren. Helaas gaat dat meestal pas in retrospect.

Alle verklaringen die gegeven worden zijn dus interpretaties die allemaal kunnen kloppen of fout zijn. Van angst de bus te missen tot angst de boot te missen (figuurlijk, uiteraard). Een overigens buitengewoon algemeen menselijke eigenschap, die niks hoeft te zeggen omdat het wel weer iets heel anders kan betekenen. Onze hersenen kunnen heel aparte spelletjes met ons spelen, en helaas hebben we niet de middelen daar een feilloze vertaling voor te maken. Zeker niet voor een ander.

Je zult dus zelf moeten uitzoeken waarvoor de gemiste bus in jou leven symbool kan staan. En dan nog is het de vraag of je daar verder iets mee kan of hoeft te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien gaat het wel nergens over
ik heb ook een terugkerende droom die echt nergens over gaat