Wanneer weet je van jezelf dat je pedofiel bent?

Kun je als 'zwevende' pedofiel gevoelens hebben voor volwassenen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Sengers, een bekende psychiater uit Rotterdam, heeft de Trias van Sengers gedefinieerd. Ik zou in mijn archief moeten duiken om de exacte tekst te vinden: Een van de belangrijkste onderdelen was, dat je bij het masturberen aan kinderen (in het geval van pedo's) denkt

Toegevoegd na 7 minuten:
Ja, want zo eenduidig zijn menselijke gevoelens niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je bent een pedofiel als je ontucht pleegt met kinderen. (Mensen onder de 16, niet onder 18)
Dus onaangenaam betasten en/of seksuele handelingen uitvoeren met kinderen. Wanneer je dit doet weet je dat je een pedofiel bent.

En ja, je kan naast gevoelens voor jonge kinderen ook nog ''gewoon'' gevoelens hebben voor volwassenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent pedofiel als je gevoelens hebt voor kinderen.
Er zijn pedofielen die alleen maar fantaseren om het met kinderen te doen. Maar ook dan ben je al pedofiel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak zijn het juist getrouwde mannen die pedofilie uitvoeren. Twijfel je dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pedofiel raakt sexueel opgewonden als hij/zij met kinderen speelt, vooral bij aanraking.

Er is dan in juridische zin (nog) niets aan de hand maar in psychische zin wel.

Ga je dit soort situaties opzoeken en met kinderen om dan begint de transformatie naar pedosexueel.
Deze is nu nog af te stoppen door je niet in de verleiding te brengen en jezelf mentaal te dwingen, afstand te doen van lustgevoelens.
Lukt dit en kun je met kinderen blijven spelen zonder opwinding, dan heb je VEEL gewonnen, blijf echter alert en eerlijk in de detectie van lust.

Kun je het lustgevoel niet onder controle krijgen, vermeid dan spelen en vooral stoeien met kinderen.
Accepteer GEEN lustgevoelens in deze richting.

Ga geen onsympathiek of verwerpend gedrag naar kinderen vertonen maar houdt afstand, vooral in fysieke zin.
BESPREEK JE GEVOELENS MET JE HUISARTS, je staat er dan niet alleen voor en artsen kunnen je bijstaan en doorverwijzen.
Dit voorkomt misdrijf en zolang je dit niet gepleegd hebt ben je geen pedosexueel, maar een pedofiel die het gevecht met deze zwakke plek aangaat.
Neem betrouwbare mensen in vertrouwen , zodat ze je door sociale controle kunnen bijstaan om je rug recht te houden.

Gaat het (bijna)mis en dreig je te ver te gaan , verlaat de plaats dan onmiddellijk en ga direct naar je huisarts.
Draag het (bijna) slachtoffer over aan ouders of goede zorg.
Door je integer op te stellen voorkom je slachtoffers en criminalisering van jezelf, forensische psychiaters willen OOK mensen helpen die net NIET te ver gegaan zijn om zowel potentieel dader als potentieel slachtoffer te behoeden ( voor)dat er over onomkeerbare grenzen gegaan wordt.
In mijn begeleiding van pedofielen /pedosexuelen is dit een werkbaar en realistisch model gebleken.
Doe er de goede dingen mee, bagatelliseren , geheimhouden, terugtrekken en opzoeken van probleemsituaties zullen je zeer ongelukkig maken, naast het leed wat je dan slachtoffers aan gaat doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ex-stiefvader is een perfecte voorbeeld voor jou term zwevende pedofiel. Het zijn zeer zwaar geestelijk zieke sexverslaafden, en die heeft mij van mijn 9de tot mijn 17de dagelijks seksueel misbruikt, ook mijn andere zussen, een paar vriendinnen van ons, zijn nichten, hij misbruikt meiden of ze nu jong zijn of wat ouder, en het ergste is dat ze na elke daad zelf in het slachtoffer rol gaan zitten en jou als dader opstellen. Want ze zeggen dat ze vroeger ook misbruikt zijn. En spijt hebben ze niet want ze gaan daarna gewoon verder. Ik stop nu want ik krijg weer herbelevingen en walg ontzettend van het feit in nederland dat ik noem het doofpot beleid.