Wat in je lichaam of hersenen bepaald op welk type (dik, dun, blond, bruin) we vallen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De checkup, door Marleen treffend beschreven (symmetrieën schouders /taille/ heupratio (bij vrouwen),
gebit (1) gezondheid huid, vorm voorhoofd en huidskleur (redelijk ONbelangrijk) is de actie die binnen 1/10 seconde al een belangrijke voorselectie maakt.
Bij mannen is dat vooral hoofd (kin , oogdiepte, neus, symmetrie, hoog voorhoofd ogen) lengte , motoriek ,(gangwerk) bilpartij schouders, schoenmaat en intelligentie-uitstraling.
Wat echter DE prikkel geeft is de geur van het immuunsysteem (beide sexen), waaraan de compatibiliteit en het verschil in imumiteitspakket wordt vastgesteld of de partners genetisch een goede match zijn.
Grappig is dat je dat met dating in the dark ook wat ziet.
Belangrijke voorwaarde is echter dan dat de vrouw de pil NIET gebruikt, haar waarnemingsvermogen op dit punt is dan lamgelegd!
Dus op zoek gaan naar de juiste genetische match doet een vrouw het beste zonder de pil te gebruiken, de "oefenwedstrijden" worden met adequate preventie tegen soa "gespeeld .
Omdat bij de pilgebruiksters de geurdetectie niet werkt, gaat het zoenen en de neiging daartoe die rol wat overnemen, alhoewel dat al een zekere toenadering verraad
Welke delen van de hersenen dus proactief meewerken in
ja/nee: er zijn NIET VEEL DELEN die NIET meewerken.
Het totale plaatje moet kloppen en vooral het onderbewustzijn blaast een flinke deun mee (vrijwel alle bovenbeschreven waarnemingen geschieden onderbewust en in een zeer hoog tempo), vandaar dat je nooit een tweede kans krijgt een eerste indruk te maken, dat is niet alleen taalkundig juist maar ook feitelijk, het vooroordeel kan na de eerste keer moeilijk "overschreven "worden.
Argumenten hoe een mens zich kleedt , worden wel genoemd maar spelen geen echt grote rol, het is de uitstraling zelf die vanuit het bovengenoemde een shot oxytocine vrijmaakt (bij gunstige match) of niet.
Daarna gaat het meer om de toets van het innerlijk, die geeft door de prethormonenrush (het verliefd-zijn) een weinig valide en betrouwbaar beeld, de introverte man is in een keer een spannende spreek- en luistervaardige alleskunner in plaats van de wat autistische persoon die hij normaal is en de vrouw een inlevende , zachtaardige zorgzame en begrijpende , luisterende ,vrouwelijke vriendin, in plaats van de keiharde egocentrische carrierevrouw met sterk dominante trekken (laatste stukje ik een karikaturale beschrijving van de verandering die verliefdheid tijdelijk teweeg KAN brengen en is niet bedoeld als oordeel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is voor het overgrote deelcultureel bepaald.Er zijn een paar universele schoonheden waar over alle culturen heen positief over wordt gedacht (symmetrie, taille-heup-ratio), maar voor het overgrote deel bepaald de cultuur waarin je opgroeit wat je mooi of aantrekkelijk vindt.

Vaak vind je wat je veel ziet, wat vertrouwd is, mooier en aantrekkelijker dan wat sterk afwijkt, tenzij die sterke afwijking een overdrijving is van iets wat je toch al mooi vond.

Het is in elk geval niet vantevoren genetisch of hormonaal bepaald of aangelegd. Pas na je geboorte wordt heel langzaam in de loop van je leven je voorkeur voor schoonheid en aantrekkelijkheid gevormd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een kwestie van persoonlijke smaak/voorkeur.
Dat bepalen we helemaal alleen en daar helpt geen moedertjelief aan, geen gen, geen chromosoom, geen erfelijkheid. Het is net als alles wat je zelf bepaalt, de kleuren die je mooi vindt, het eten dat je lekker vindt,alles
waar jouw smaak naar uit gaat.
amc
13 jaar geleden
Pijnappelklier

Ook epifyse genoemd. Klein uitgroeisel aan de bovenkant van de tussenhersenen. De pijnappelklier is bij iedereen anders en produceert het hormoon melatonine. Het zorgt voor seksuele gevoelens en op welk type je valt (alleen uiterlijk niet innerlijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat je hormonen een bepaalde rol spelen. Zo vinden vrouwen in bepaalde dagen van hun cyclus heel 'mannelijke' mannen aantrekkelijk en in andere dagen meer 'vrouwelijke' mannen.

Wellicht is het dan ook zo dat sommige vrouwen meer op 'mannelijke' mannen vallen dan andere vrouwen, omdat zij over het algemeen meer van die bepaalde hormonen in hun lichaam hebben dan anderen.
Maar of dat ook daadwerkelijk zo is, weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jou ideale vrouw/man herken je terug in jezelf. Hoe raar het ook klinkt je wil eigenlijk de vrouw of man hoe jezelf zou zijn als je het tegenovergestelde was hebben, en daar vallen we op. Je hebt het zelf in de hand, of met andere woorden wat hierboven al eens genoemd werd: de natuur bepaald het!