Echte geilheid is een emotie. Aandachtsgeilheid is een psychologisch probleem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Emoties zijn vaak moeilijk te rationaliseren, het overkomt je. Er is meestal wel een oorzaak voor, een voorval of gebeurtenis die eraan vooraf gaat. Maar het valt eigenlijk niet te plannen. Daarom is geilheid zeker een emotie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Seksuele opwinding is de lichamelijke en geestelijke voorbereiding van een mens of dier op de geslachtsgemeenschap.

Het is dus een verandering in het geestelijke. Wanneer we blij worden verandert er neurologisch iets. Dus beide in de hersenen. Dus denk wel een emotie!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om deze vraag te beantwoorden zul je eerst de definitie van `geilheid` moeten weten. Ik heb het opgezocht in de Van Dale, `geilheid` staat er niet in maar `geil` wel. Dat heeft 2 betekenisen: 1 begerig naar seks 2 belust op: machtsgeil, publiciteitsgeil. Om dit te bezien als een zelfstandig naamwoord, zoals de toevoeging `heid` aangeeft, zul je achter de woorden `begerig` en `belust` ook `heid` moeten zetten.

Kijkend naar de eerste betekenis zou ik zeggen, nee, geilheid is geen emotie. Freud had het er namelijk over, en daar ga ik ook vanuit, dat ieder mens vanuit zijn wezen op zoek is naar seks. Ieder mens is dus wezenljk begerig naar seks. Ik zou geilheid in deze betekenis dan ook een drift noemen.

Wat de tweede betekenis betreft denk ik dat je het wel een emotie mag noemen. De behoefte aan macht uitoefenen en de behoefte jezelf in de publiciteit te zetten en zo de aandacht op jezelf te richten is vanuit onze hele geschidenis tot in de apentijd wezenlijk geweest om te overleven en dientengevolge in onze hersenen ingebakken dat je het een emotie mag noemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geilheid is het aanmaken van puur chemische stoffen in je lichaam. Het is een stof welke je een prettig gevoel geeft en waar je eventueel verslaafd aan kan raken.

Net zoals hardlopers een bepaalde drug aanmaken door lang en regelmatig te lopen. Ze voelen de pijn in hun spieren niet meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
reken maar van yes!!!!