als ik half slaap zie ik soms spinnen of insecten lopen (niet echt). Wat kan dat betekenen?

Ze zijn in de kamer, maar als ik wakker schrik zijn ze weg. Ik gebruik geen drugs.

13 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Op het moment dat je de spinnen en/of insecten ziet lopen, lijkt het dan echt? Zo ja, dan is dat een vorm van depersonalisatie. Zo nee, dan zit je in de remfase waarin dromen en werkelijkheid samen komen in het schemergebied
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan zijn dat wat je ziet zijn heel kleine lucht belletjes die vormen in de vocht van je ogen. Dat kan je soms ook zien als je gaapt of als je je ogen heel snel dicht en weer open doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens het inslapen hebben sommige mensen last van hypnagoge hallucinaties. Dit zijn zeer levensechte beelden.
Het is niets om je zorgen over te maken, ze komen bij een kwart van de mensen voor.
Ik zou er geen betekenis aan hechten.