Hoe komt het dat veel mensen denken dat ik anders ben?

Ik heb had dit jaar een rustjaartje genomen na de middelbare.En nu dacht ik bij me zelf wat heb ik deze jaren nou eigenlijk bereikt en hoe hebben anderen mij gezien.

En ik kwam tot de conclusie dat ik altijd erg teruggetrokken leefde erg stil in de klas en eigenlijk geen vrienden ook was ik best onzeker. Er werd best wel eens gepest op school en je zou zeggen dat mensen die zich zo als mij gedragen vaak het doelwit worden van pesterijen.(Al was ik verre van een nerd type maakte nooit huiswerk lette niet goed op in de les)

Nu kom ik erachter dat altijd de popie jopie's altijd contanct met mij zochte zoals naast me zitten en dachten juist dat ik heel vrienden had. Ik heb op meerdere middelbare scholen gezeten en overal was het zelfde. Waarschijnlijk kunnen jullie niet helemaal een accuraat antwoord geven maar misschien wel hoe jullie denken dat dit komt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag, maar het antwoord weet ik niet, Misschien minder op letten hoe anderen jou zien? Wat boeit dat uiteindelijk? Ga liever kijken, hoe je jezelf ziet en of je daarmee tevreden bent.

Antwoorden (11)

Omdat je niet tot de grote massa behoort, als het juist is,wat je hier vertelt. En dan ben je "anders".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf het gevoel had teruggetrokken en stil en onzeker te zijn, dan hoeft dat niet de houding te zijn die anderen in jou zien.
Het kan best dat anderen jou juist een rustig, heel zeker en stoer type vonden. En dat daarom de popie's jouw gezelschap zochten.
Mensen komen vaak anders over dan ze zijn of dan ze zich voelen. Dat kan tot misverstanden leiden.
Wel goed dat je de kans hebt om daarbij stil te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het punt denk ik ook ,dat je jezelf heel anders ziet dan wat de omgeving ziet ,dit omdat jij zelf weet wat je voelt en weet wat jij denkt.een ander weet dat niet ,die gaat alleen af op wat hij/zij ziet.
dus kan het zijn dat je juist heel evenwichtig over komt op anderen.
Ik merk ook dat mensen een heeeel ander beeld van mij hebben dan dat ik van mijzelf heb .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk ik ook. +
Je hebt gelijk, je had het doelwit van pesterijen kunnen worden, maar kennelijk heeft iets in je houding gemaakt dat dit niet is gebeurd.

Waarschijnlijk komt het omdat je stil je eigen weg ging en doordat je geen huiswerk maakte en ook in de klas niet echt bij de les was (oplette) is dit je als 'zelfvertrouwen' en 'durf' toegeschreven en heb je daardoor een bepaald respect afgedwongen bij de 'popie jopies' En iemand die zo zelfverzekerd overkomt, zal wel veel vrienden hebben....

Natuurlijk kan ik niet met zekerheid zeggen dat het zo is, want sociale relaties zitten heel complex in elkaar. We weet ik door mijn werk en studie dat de uitstraling van een persoon heel belangrijk is. Onzekere en angstige kinderen zijn veel vaker het slachtoffer van pesterijen dan kinderen die zelfvertrouwen uitstralen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat jij nooit je ware zelf hebt getoond.

Ik krijg het idee dat jij je helemaal niet hebt getoond en altijd maar de onzichtbare is geweest. Altijd op de achtergrond en nooit de aandacht gevraagd.

Mensen hebben je dus zitten inschatten op uiterlijk. Ze hebben zijn dingen verzonnen aangezien ze geen andere feiten hadden.

Als ik het zo inschat, weet jij zelf ook niet wie jij nu werkelijk bent. En zit je in een bepaalde roes waardoor het leven jouw leidt en leef je jouw leven niet.

Waarom leef je in een schaduw als een onzichtbare?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je er leuk uit ziet, groot bent, brede schouders hebt of altijd een glimlach op je gezicht hebt. Zoiets? Klopt dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je een eigen mening hebt en dat is tamelijk uitzonderlijk en door anderen maar moeilijk te vatten (ze waren er kennelijk wel nieuwsgierig naar). Als je je verder niet vreemd gedraagt hebben ze geen vat op je, dus werd je niet gepest.
Gewoon doen zoals je deed; je eigen weg bewandelen en niet denken dat je op een ander moet lijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je ook anders bent!
Ieder mens is uniek.
Jij ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit komt omdat het jouw perceptie van het verhaal is...

Misschien wil je graag anderen een stempel opdrukken, voor popie jopie's bijvoorbeeld, terwijl hun zich juist sociaal opstelde. Of je was zo naief dat je in het voordeel van de popie jopie's kon fungeren, of ze waren gewoon sociaal.

Aardige mensen, hoe ga je ermee om?

Toegevoegd na 3 minuten:
En trouwens :) als je zelf al aangeeft dat je anders was de rest, is het dan niet een logisch gevolg dat mensen dat ook dachten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken mezelf wel goed in jou, op de middelbare school had ik eigenlijk precies hetzelfde.

Naar mijn idee kwam het doordat mensen jou/mij niet in een groep kunnen plaatsen, en door het nonchalante houden die je daarbij aanneemt worden mensen toch nieuwsgierig naar jou (wat er achter zit). En de meest zelf verzekerde types (popi's), die zijn zeker genoeg om naast de eenling in de klas te zitten en het woord te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die heel rustig en stil overkomen kunnen daardoor ook stoer en cool worden gevonden omdat het misschien lijkt dat je je nergens iets van aantrekt. Het kan ook zijn dat je onzekerheid uitstraalde. Daarbij is het niet goed opletten in de les ook voor veel mensen stoer en dat je onverschilligheid uitstraalde ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google eens op 'HSP'...