Niet wetenschappelijk aantoonbaar in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zeker weten doen we het natuurlijk niet - misschien dat zo'n talent bestaat, maar nog niet is ontdekt.

Dat lijkt me echter onwaarschijnlijk.

Mocht telepathie mogelijk zijn, dan zou het in de loop van de evolutie al lang tot grote hoogten zijn ontwikkeld. Stel je maar voor hoe makkelijk het zou zijn voor een gazelle om telepathisch te voelen waar zich een leeuw verstopt. Of hoe makkelijk het voor de leeuw zou zijn om telepathisch te kunnen voorspellen in welke richting de gazelle zal vluchten.

De evolutie heeft werkelijk *alles* wat natuurkundig mogelijk is, daadwerkelijk toegepast. Het feit dat we geen telepathie zien in de natuur, betekent dus dat dat niet mogelijk is.

Een andere aanwijzing dat telepathie niet bestaat is, dat nog niemand de prijs van 1 miljoen dollar heeft geclaimd die de James Randi Educational Foundation heeft uitgeloofd aan de eerste die kan laten zien dat telepathie bestaat. Ook de vele andere grote prijzen die hiervoor zijn uitgeloofd, zijn nog nooit opgehaald. Honderden mensen het weliswaar geprobeerd, maar niemand is het gelukt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee,dat bestaat niet in de wereld van wanneer dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, telepathie bestaat niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms kan je aanvoelen wat iemand denkt of voelt. Vermoedelijk komt dat doordat je elkaar heel goed kent en/of je dezelfde associatiepatronen volgt.

Ik denk niet dat dat telepathie is, maar het is wel leuk om te doen alsof.