Hoe weersta je de aanschaf van de maandelijkse nieuwe mona toetjes?

Ik ben altijd erg benieuwd naar hoe die zal smaken. Ik kan de verleiding totaal niet weerstaan. Ik heb geen enkele wilskracht in dezen. Denken aan 'je wordt er dik van' helpt geen ene zier. Ik kan 't betreffende gangpad ook niet overslaan, want je moet er langs lopen om bij de kassa's te kunnen komen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (12)

Ga boodschappen doen bij de Aldi, die heeft het niet.
En Aldi heeft goede spullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door fruit te kopen, goedkoper, lekkerder en gezonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door een broek te hebben die steeds strakker gaat zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th
met die toetjes gebeurt dat bij mij als vanzelf.... ;)
Vind dit geen vraag voor op GV. Meer iets voor als je in de kantine zit met je collega's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...zegt de gene die 'biertje' heet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar jij hebt ook een aardige naam hoor.
Als je er niet over nadenkt, ben je ook niet echt benieuwd hoe ze smaken. Natuurlijk ziet het er op tv lekker uit (vooral stroopwafel!), maar ik heb ze niet op en ga ze ook niet eten.

Een andere tip is voordat je naar de supermarkt gaat even goed te eten, je hebt dan geen honger en koopt minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je eigen inhouden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lukt nu net niet (en was onderdeel van de vraag).
Waarom wil je ze weerstaan? Dan heb je er nu last van (je denkt er steeds aan en wordt er naar toe
getrokken)...... en als je ze toch eet heb je er ook last van door het schuldgevoel of dat je denkt dat je gefaald hebt in het weerstaan...

Koop er gewoon een ... ze zijn er ook in kleine verpakkingen... proef en geniet en weet dan hoe lekker het is....

En kijk geen reclames.... die zijn funest voor je lijn....

Sterkte er mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk al geen reclame's. Als ik bij mijn ouders op bezoek ben en d'r is reclame op, zap ik dat altijd weg. Dan worden ze altijd nijdig omdat ze bang zijn een paar seconden van 't programma te missen :).
Of je kan er een keer aan toegeven en zorgen dat je er lang van doet. Soms moet dat toch eigenlijk kunnen.
Je wilt wat je niet mag hebben van jezelf. Als je er een keer aan toe geeft en dan niet in een dag opeten...
kan het niet zo veel kwaad als je het daarbij houdt. Zou ik denken dan...
en dan word de verleiding misschien ook wel kleiner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JOH, gewoon doen wat ik doe... Je vol vreten aan die toetjes totdat je groen en geel ziet. Wedden dat je ze niet meer koopt :D

Werkt echt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je er helemaal misselijk in eten.
Of toestaan 1 toetje te kopen per week/weken.
Dan kun je 'm toch even proeven ;)
Een toetje kan geen kwaad.. zolang je er niet elke dag één van eet haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Een toetje kan geen kwaad.. "
Haha... Bij mij wel, ik heb overgewicht... :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, nou ik was altijd slank tot voor een jaar geleden (magische leeftijd: 18 -.-)
En nu merk ik dat ik niet meer mij vol kan proppen met chips, ijs en al het andere lekkers wat ik normaal wel kon eten. Nu groeit mijn ehm. navel, ja dat is het. navel. die groeit ;) Dat is echt nasty hoor. Nu weet je wat je moet missen. Maar ik zeg altijd tegen mijzelf: 6 dagen gezond, dan mag ik de ene dag dat ik dan niet 100% gezond doe, iets lekkers kiezen voor mijzelf. Meestal is dat de zaterdag voor mij. Na het werk (ben ik vreselijk gefrustreerd.. die hypere kinderen, je wil het niet weten.) dan grijp ik naar de chocolade mouse. héérlijk!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@上戸彩
volgens mij heb je meer overwicht dan overgewicht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overwicht?
Doe wat de bakker bij mijn zus deed: je mag eten zoveel je wilt. De enige regel was: niet in het zicht van de klanten.

Goed, dat deed ze drie, misschien vier dagen. Toen was het definitief over.

Dus ga tijdens de komende vrije dagen meermaals per dag even langs de supermarkt, en haal daar alleen maar een paar van die toetjes. Elke keer drie of zo. En opeten. Na drie of vier dagen wil je niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha... Zou dat helpen? 'T probleem is dat ze elke maand een nieuwe smaak hebben. Toen ik eens klein was at ik een grote kaneelstok in m'n eentje op. Ik heb jáááren geen kaneel meer gehoeven :).
En bij 't zien van een kaneelstok wordt ik alweer misselijk. Dus met één smaak zou je tip waarschijnlijk wel werken :).
Gezien je vraagstelling vraag ik me af of jij die nieuwe toetjes echt wil mijden!
Sommige hobby's moet je gewoon voortzetten. Ik weet nog wel meer 'ongewenste' hobby's die ik niet zal opgeven.....