Welke behoefte ontwikkelde zich als eerste bij de mens: liefde of sex?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe 's een gok.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mannelijke of de vrouwelijke mens? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed Gee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een woord: evolutie. Als je dat principe een beetje begrijpt, dan valt alles bijna als vanzelf op z'n plek.

Het beste antwoord

De eerste mens is ook als baby begonnen en baby's hebben behoefte aan liefde en niet aan sex. Liefde dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dit was ook mijn antwoord +1...
een kindje zonder liefde... ik moet er niet aan denken.
een kindje en sex daar denken we al helemaal niet aan.
liefde dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord!
rose
13 jaar geleden
En de eerste baby kwam voort uit onbevlekte ontvangenis?

Andere antwoorden (4)

Ik zou zeggen sex, het oerinstinct om voor te planten.

Maar ik vind deze vraag eigenlijk net zo iets als, wat was er eerder de kip of het ei?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sex. Zonder sex geen voortplanting. Zonder liefde wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voortplanten, dus sex. Het wel eens gezien in het dierenrijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Hee, kijk jij ook naar het dierenrijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij alleen naar GV blijkbaar, maar daarom heb ik ook kinderen.
Als je ervan uitgaat dat het leven ooit begonnen zal zijn met zoiets als het simpele delen van een aantal moleculen (voortplanting) dat zich gaandeweg ontwikkeld heeft naar complexere cellen die delen (voortplanting) tot de complexe levensvormen, zoals wij die nu kennen, die d.m.v bijvoorbeeld paring voortplanten (sex), dan is de logische conclusie dat voortplanting natuurlijk de essentie is van leven en er dus eerst was. Zonder celdeling (en dus voortplanting) kun je praktisch niet van leven spreken. Immers, als organismen niet meer delen en voortplanten sterven zij meestal uit en is er dus geen leven meer.

Instincten, maar vooral complexere emoties zoals liefde zijn natuurlijk pas veel later tot ontwikkeling gekomen. Pas nadat organismen iets als een brein hadden ontwikkeld. Liefde zal als emotie begonnen zijn als een soort instinct om je kroost te beschermen en is geleidelijk verworden tot een veel complexer samenspel van instincten en drijfveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Delen = Liefde