Waarom verliezen mensen het bewustzijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je nieuwe avatar bevalt me niet.

Het beste antwoord

Mensen verliezen hun bewustzijn door hersenletsel veroorzaakt door een klep op je hoofd, een verkeersongeluk, een hersenschudding of-bloeding. Dit soort hersentrauma zorgt voor meer druk in je schedelholte. Hierdoor wordt de bloedtoevoer afgeklemd.
Ook giftige stoffen zoals koolmonoxide, narcose, drugs, alcohol, teveel slaapmiddelen, laten je bloeddruk dermate dalen dat niet voldoende bloed naar je hersenen stroomt.
Door hitte, een lage bloedruk en benauwdheid kan je ook een tijdelijke verminderde bloedtoevoer naar je hersenen krijgen, doordat je vaatstelsel zich niet op tijd aanpast en zich relatief te veel bloed ophoopt in je benen en je buik.
Doordat je hersenen niet genoeg bloed krijgen pompt je hart ook niet goed en dit resulteert in flauwvallen cq. bewusteloosheid. Dit is meestal gelukkig maar tijdelijk.
Diepe bewusteloosheid, ook wel coma genoemd is echter
veel ernstiger, want door langdurige coma sterven hersencellen af en dit is niet te herstellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie; een klep op je hoofd, moet natuurlijk klap zijn.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat op gegeven moment door diverse oorzaken, het bloedtoevoer naar de hersenen afneemt en dan gaat je lichtje even uit!

Toegevoegd na 57 seconden:
Of ze nemen teveel alcohol of drugs kan ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kunnen een heleboel redenen voor zijn.
Bewust zijn is: weten van wat je ziet, hoort of voelt en daarover kunnen vertellen.

* Als je heel diep slaapt en niet reageert op prikkels en deze in het geheel niet schijnt op te merken, wordt gezegd dat deze persoon buiten bewustzijn ofwel bewusteloos is.

* Onder invloed van medicijnen of drugs kan je je bewustzijn verliezen.

* Als je onder narcose wordt gebracht, voor een operatie, ben je buiten bewustzijn.

* Als je - bijvoorbeeld na een ernstig ongeluk - in een coma raakt.

* Als je flauw valt, doordat er iets in je hersenen mis gaat.

* Als je een epileptische aanval krijgt.