Hoe zorg ik voor een fris en energiek hoofd op het examen?

Als ik een examen heb, bijvoorbeeld een lesbezoek dan wil ik mij uiterst goed voorbereiden. Ook merk ik op dat ik een dag van te voren pieker. Het lijkt erop dat ik elke keer niet goed genoeg voorbereid ben. Op het examen zelf voel ik een zeer volle hoofd en vermoeidheid, waardoor het nadenken zelf al erg veel moeite kost.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Lekker koud douchen.
Ritsuka
6 jaar geleden
Ga lekker sporten, dan ben je moe en slaap je makkelijker

Antwoorden (1)

Je goed voorbereiden houdt niet alleen leren, leren en leren in.
Het beste vind je een balans door meer te doen dan aan school denken, huiswerk maken en zo veel te leren. Als je het hele jaar goed opgelet en geleerd hebt hoef je je ook niet zulke zorgen te maken, je hebt je dan het hele jaar al voorbereid. De lesstof zit al in je hoofd dat nu overvol aanvoelt omdat je probeert meer te doen en zoals gezegd, je teveel zorgen maakt.
-------
Dit geld allemaal niet als je het hele jaar niets gedaan hebt. Geen huiswerk gemaakt, niet geleerd en de kantjes ervan afgelopen hebt. Heb je echter wel de benodigde tijd gebruikt en ook je rust genomen, genoeg slapen, en niet te vergeten ook voor ontspanning en sport/beweging, dan hoef je je echt geen zorgen te maken.
-------
Het klinkt een beetje alsof je niet(s) of niet genoeg leuke dingen in je eigen vrije tijd doet. Concentreer je daar eens op. Ga wat vaker een wandeling maken in de frisse buitenlucht, begin aan een nieuwe hobby, gewoon iets leuks doen en vooral naar buiten! Daardoor krijg je een minder gestrest gevoel en ook krijg je ruimte in je volle hoofd. Echt, Nourdin, probeer maar~!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank jodokus. Goed info.!