Wat is absolute geluk?

Is het beter om gelukkig te zijn en misleidend of ongelukkig en geworteld in de realiteit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
supervraag!

Het beste antwoord

Absolute geluk is als je nog geen besef van de wereld heb .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Dat jij weer net zo gelukkig wordt als een paar maanden terug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut geluk bestaat volgens mij niet. Je hebt gelukkige momenten ... maar continu gelukkig zijn? Nee, dat zit er niet in. Zou een beetje saai zijn, toch?
Wat wel kan is dat je tevreden bent, en dat is een staat waarin je langere tijd kan verkeren. Maar ook als je over het algemeen tevreden bent, zijn er altijd minder tevreden momenten en overkomen je ongelukkige en nare dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om geluk te kennen moet je ongeluk ook kennen. anders heb je geen vergelijking.

jij zit nu in een ongelukkige positie merk je wel, maar er komt een tijd dat weer geluk word, en dan weer ongeluk. dat is bij iedereen zo, en nu zit je diep in de ongelukkig-heid.

Toegevoegd na 42 seconden:
als je nu weer een beetje geluk ziet, word je ook weer sneller gelukkiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen van beiden is de oplossing.
Je moet realistisch zijn over wat je hebt, en er zelf voor zorgen dat dat is wat je wilt.
Zoek je geluk niet in materiële zaken.
Vind vrede met jezelf.
Vind rust in je hoofd en je leven.
Leer relativeren.
Weet dat elke nare emotie uiteindelijk zal verdwijnen, maar dat jij daar zelf de baas over bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
absoluut geluk bestaat niet : flarden geluk , intense momenten ,speelse seconden, een middag geluk : ja het bestaat en je zoekt het niet , het komt zo toevallig, ineens juist als je het niet zou vermoeden, en het is vluchtig , zo vluchtig dat het onglipt en dat nostalgie overblijft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig en misleidend is ook niet ideaal. Je komt er uiteindelijk toch wel achter, dat er iets mis is. Nu ben je ongelukkig, maar je bent nog niet geworteld in de realiteit. Daarvoor is wat jij meemaakt nog te vers.
Over een tijdje zul je misschien wel kunnen glimlachen over de vragen die je nu hier stelt.
Sterkte gewenst en denk eraan: het gaat je lukken om weer gelukkig te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geworteld in de realiteit is goed.
Dat kan iemand verdraaide ongelukkig maken,
het besef van een realiteit waar jij niet op zat te wachten.

Maar besef ook: Je kunt nooit terug naar gelukkig zijn en NIET weten dat je misleid bent.

Je moet dus vooruit: Ontwortelen en de realiteit een plaats geven.
Dan is er weer ruimte voor geluk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn momenten in een mensenleven waarin je denkt: gelukkiger dan nu kan ik nooit worden.
Soms is geluk gebaseerd op een valse veronderstelling. Bijvoorbeeld je denkt dat je partner van je houdt, maar hij/zij doet alsof.

Dat neemt niet weg dat je in jezelf hebt ontdekt het vermogen te hebben om gelukkig te zijn.

Soms loop je van geluk met je hoofd in de wolken. En dan, als de schellen van je ogen vallen, zie je dat het er allemaal niet zo gunstig uitziet. Maar je weet dan dat het allemaal weer beter kan worden.

Geniet van de geluksmomenten in je leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een variant van de oorspronkelijke vraag van John Stuart Mill uit de 18-de eeuw:
Wat is beter, een tevreden varken of een ontevreden filosoof te zijn.

Ook bij jouw variant zou mijn antwoord zijn beter ongelukkig, maar in de realiteit.
De ontdekking dat je lang voor het lapje bent gehouden (door jezelf of door een ander) is vernederend.
Als je in de realiteit leeft, dan kun je een oplossing proberen te zoeken, wat die ook moge zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moeilijke vraag, er bestaat geen formule voor het absolute geluk
ik denk dat de kunst ligt in genieten van het moment, kleine dingen waarderen, je zintuigen gebruiken, ruik de heerlijke geur van je tas koffie, voel de warmte van de zon, ...in simpele dingen het geluk willen zien, ik denk dat dat kan leiden tot groter geluk
je moet je ervoor openstellen en je eigen geluk niet tegenhouden
als mensen je ongelukkig maken, kies dan personen waarbij je je wel goed voelt
en als er ongeluk komt, laat het toe, maar blijf geloven in het geluk
ga niet op zoek naar het geluk, wie zoekt vind niet altijd, wat wil je vinden en is het te vinden? Probeer de schoonheid te zien van de dingen die je al hebt
lees paulo coelho, hij schrijft over zoektochten, naar liefde naar geluk,...
zeg voor jezelf: vandaag ga ik gelukkig zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geworteld in de realiteit....

dat is gelukkig

(als men daar nu 'achter' kwam!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te worden als een kind, blij en ongecompliceerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben gelukkig en ik ben best wel naief. Ik heb dan wel
vaak dat dingen een grote teleurstelling zijn, omdat ik het me zo anders heb voorgesteld. Maar ik probeer het dan oowk weer positief in te zien als dat gebeurd.

Dus ICk zou zeggen beter gelukkig en misleidend.