Waarheid herkent zichzelf...
onmiddellijk en onfeilbaar...

Er is maar één zelf... Er is maar één IK...
Ik weet dat, maar ik kan het niet bewijzen...

Ik weet/ervaar dat God bestaat, maar wederom kan ik dat niet bewijzen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet dat ik geniaal ben en niet mijn volle potentieel zal bereiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus de citaat "Als ik nog iets meer bescheiden was, was ik helemaal perfect" komt van jou?:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
(Ik bedoel natuurlijk "Het" citaat...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
't Is moeilijk bescheiden te blijven
Wanneer je zo goed bent als ik
Zo stoer, zo charmant en zo aardig
Dat zie je in één ogenblik
Ik denk als ik kijk in de spiegel
Daar staat een geweldige vent
't Is moeilijk bescheiden te blijven
Voor een kerel met zoveel talent
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
You go PPL!
Kon/ durfde iedereen dat maar van zichzelf zeggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ach... ik zeg het met een knipoog hoor.
;-)
Voor mij persoonlijk heel veel. Bijvoorbeeld dat de evolutietheorie klopt. Ook weet je vaak dat iemand niet de waarheid spreekt zonder dat je dat kunt bewijzen.

Je komt het vaak tegen. De grote meerderheid gelooft dat Joran van der Sloot schuldig is aan de verdwijning van dat meisje maar voor Justitie is er geen bewijs.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedoel je niet dat ze het bewijs niet rond kunnen krijgen? Ik weet overigens niet voldoende van de zaak af, maar het komt vaak voor dat het nooit tot een rechtszaak komt omdat ze het niet voldoende kunnen bewijzen, maar dat er wel degelijk bekend is dat iemand schuldig is.
Dat hangt af van de interpretatie van het woord "weten".
- Als je "weten" beschouwd als "is bewezen" dan is het antwoord: van niets.
- Als je "weten" beschouwd als "overtuigd zijn van" dan is het antwoord: van alles.

Er zijn overigens meerdere manieren om "waar" en "onwaar" te beschouwen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik citeer "- Als je "weten" beschouwd als "overtuigd zijn van" dan is het antwoord: van alles. " alles? dus jij wéét zeker dat sinterklaas, de smurfen, god en allah bestaan? ;-P
Dat de homeophatie werkelijk werkt omdat ik en ook vele anderen het dagelijks ondervinden, ondanks alle slecht onderbouwde kritiek die ik ondervind op deze site over dit onderwerp, van mensen die niet verder kijken dan 3 straten in een stad van1000 .Maar ik kan het niet bewijzen, althans nog niet! Maar ik ben heel dicht bij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Homeopathie werkt, net als het placebo effect werkt. Geloven in iets, zorgt dat het bestaat.
Mensen die geloven dat ze een heilzaam middel tot zich nemen, voelen zich daarna in overgrote meerderheid beter.
Dat is ook helemaal niet erg, lekker homeopatische middelen blijven gebruiken. Het is alleen zo jammer dat er een hele industrie profiteert van het placebo effect. Volslagen oneerlijk gewoon.
Voor de duidelijkheid, homeopathie werkt natuurlijk niet door de zogenaamde werkzame stoffen die in die alcohol zijn opgenomen. Die concentratie is veel te laag.
Het zou van veel lef getuigen als een "fabrikant" van homeopatische middelen op de markt komt met een homeopatisch middel tegen aids. Al is bewezen dat dmv het placebo effect zelfs het immuunsysteem een boost kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
jove, het homeophatisch middel Traumeel, heeft in mijn omgeving tientallen mensen geholpen, maar ook 5 keer bij honden die een anaalklier ontsteking hadden en wel binnen 2 min. Al de 5 keer precies 2 min. Als je mij dit allemaal kunt uitleggen, zeker van de honden zou ik dat geweldig vinden. Want ik ben zelf zeer kritiesch en als ik ook maar een enkel bewijs zou hebben dat het niet werkt heb je me om. Een placebo helpt bij honden niet!!! Als je ooit je ribben kneust, wat voor vele weken zeer pijnlijk is, gebruik dan Traumeel . geloven of niet geloven het helpt.
Dat homeopathie niet kan werken, omdat het maar 1 molecuul werkzame stof per liter medicijn heeft, en dat kan nooit genoeg zijn. Toch geloven hele volksstammen erin, maar ik kan niet bewijzen dat het niet werkt, net als dat ik niet kan bewijzen dat God *niet* bestaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Keurig onder mijn antwoord
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb inderdaad extra snel getikt om er precies onder te komen ;-)
Ik had je eerder al gezegd: voor jou blijkt het te werken, en dat is natuurlijk het belangrijkste. Wat mij persoonlijk stoort is dat het als wetenschap wordt gebracht, en mensen zelfs wordt aangeraden vaccinaties niet te gebruiken omdat geloven in homeopathie beter en veiliger zou zijn. Maar dat is dan weer ouur mijn mening, en ook mijn mening verblind mijn visie op het geheel, dat geef ik gelijk toe. Net als bij religie is dit een discussie zonder eind, en ieder moet zijn mening kunnen geven, en een ander zijn mening kunnen laten geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hallo edoderoo, Je houdt de discussie netjes, zouden sommige anderen ook moeten doen. Ik zou het fijn vinden dat je ook mijn reactie leest, de vijfde, op het antwoord van de antwoordman. Op mijn vraag:Welke reactie veroorzaakt sommige homeophatische middelen? Groeten eddijst
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vond allereerst jouw reactie heel sportief, dus dan moet ik ook eerlijk en sportief zijn. Elkaar tegen de haren instrijken heeft geen enkele zin, hoewel ik natuurlijk jou wel provoceerde met mijn antwoord ;-) Deels gevoed door een reactie van jouw homeopathie-vraag, dat dan weer wel. Ik zal je andere reacties ook lezen. Veel GoeieVraag-plezier gewenst.
Dat al die straling in onze omgeving (apparaten, Wi-Fi, UMTS, GPRS etc. etc. etc.) schadelijk is voor de gezondheid.

Nu zullen de mensen die dit lezen misschien zeggen dat het epidemiologisch te bewijzen valt, maar dat lijkt me sterk aangezien er teveel variabelen zijn in een mensenleven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goeie!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is het epidimoli... epodimie... epidomilo... naja, volgens mij valt het logisch te bewijzen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met statistiek valt inderdaad alles te bewijzen. Het probleem is dat het grote geld in dit soort zaken altijd wint, omdat die het beste onderzoek kunnen 'kopen'. Die straling is in ieder geval niet heel-erg-ongezond, maar dat is iets anders als niet gezond. Van roken ga je ook pas na 50 jaar dood, toch kun je dat beter niet doen. Het verschil tussen die straling en roken, is dat het van roken bewezen is, en van die straling is het bewijs in ieder geval niet waterdicht. Laten we hopen dat het niet ongezond is, en ik denk dat dat de naieve houding van velen is. Maar dan moeten we wel kritisch blijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@edoderoo, laten we onszelf in ieder geval niet onnodig teveel blootstellen aan dingen waarvan we de gevolgen nog niet kunnen overzien. Beter het zekere voor het onzekere is mijn mening.
Dat macht naar verloop van tijd corrumpeert op elk niveau en in elke sector . Van politiek tot de prive .En nooit te bewijzen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat we niet alleen zijn in dit universum.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat er in de kluis bij de Shell meerder concepten liggen voor alternatieve brandstoffen, afwijkend van op olie gebaseerde brandstoffen, echter niet worden gebruikt....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Schrödinger had een kat
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat lijkt me wel te bewijzen. als je een grapje wil maken over de paradox zou je bijvoorbeeld tijdens het experiment kunnen zeggen: schrödingers kat leeft
Dat Koningin Beatrix persoonlijk financieel belang heeft bij de aanschaf door Nederland van de JSF en dat zij haar invloed aanwendt om het Kabinet onder druk te zetten tot de (definitieve) aankoop van dat ding over te gaan.

Overigens kan ik met name dat laatste niet bewijzen. Voor het eerste gedeelte van mijn antwoord op je vraag is het "bewijs" nagenoeg rond.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ik antwoorden geef hier,maar dat ik ze niet te zien krijg!!Wat doe ik verkeerd?

Hebbes! :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat we teveel belasting betalen, soms nog dubbel ook!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Berry;

Dat Sinterklaas bestaat....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat ... ik (prettig) gestoord ben ;-P

(en ziek droog trouwens)