kan een pedofiel genezen?

en zou je je kinderen dan gerust in de buurt van die persoon achter durven te laten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de verhitte discussie net op een vraag over pedo's geef ik nu maar geen antwoord, maar ik ben heel benieuwd naar de andere antwoorden...Stiekem denk ik niet.....

Antwoorden (34)

Neen, tenzij je de bron verwijderd. Zak legen dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moeilijke vraag mevrkat
ik vrees dat als die aanhankelijkheid bestaat
van ouderen naar jonge kinderen
dat dat niet overgaat.
er blijft altijd een risico.
zou altijd op mijn hoede zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die bezorgdheid is dan ook erg terecht
Nee, hij/zij kan niet genezen. Het is nu eenmaal de aard van het beestje. Sommigen worden chemisch geholpen, maar in de kop blijft alles hetzelfde. Ze blijven op de een of andere manier de drang naar omgang met kinderen behouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad als je deze ziekelijke gedachten al hebt en dan nog gaat uitvoeren en er ook nog van zal genieten, genees je in mijn ogen nooit. +
Dat zou net zoiets zijn als: Kan een homoseksueel 'genezen' en hetero worden?
Middels chemische castratie is er een hoop mogelijk, hij zal minder lust ervaren.
Overigens zijn er een hoop pedofielen die niet praktiseren. Ik denk dat we dat juist moeten stimuleren in plaats van ze buiten de maatschappij plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat dit per persoon verschillend is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een gevoel en is niet te 'genezen'. Het practiseren is verwerpelijk omdat kinderen er niet mee om kunnen gaan en er psychische ontstaat bij hen. Let op dat ik niet schrijf 'kan ontstaan'!
Actieve pedofilie, dus pedoseksualiteit, wordt gezien als psychoseksuele stoornis. Als iemand deze gevoelens niet in de praktijk brengt is er niets aan de hand.
De bijvraag zou met ja te beantwoorden kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk het niet tenzei diegene in een goede therapie gaat
en ik zou me kinderen daar niet kunnen achterlaten alsikdie zouhebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou je dat wel doen nadat er genezing is verklaard?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik in iedergeval niet.Je weet maar nooit
De vorige vraag waar het woord pedofiel in voorkwam is verwijderd. Toch geef ik nu een antwoord van dezelfde strekking.
Pedofilie kan niet genezen.
Zo iemand kan uitsluitend wonen in een kleine gemeenschap waar iedereen, iedereen kent. Waar hij zich positief kan inzetten, op grond van zijn kwaliteiten die hij ook wel zal hebben, buiten de nadrukkelijke omgeving van kinderen. En waar ouders hun kinderen zullen zeggen nooit met hem mee te gaan, of bij hem in huis te komen.
Waar een zekere normalisatie kan plaatsvinden.

Onze Lieve Heer heeft rare kostgangers, en deze zijn er ook. We moeten de man ergens laten wonen, liever in een gecontroleerde omgeving, dan anoniem ergens in een flat in de stad.

Nee nooit, maar dan ook nooit je kinderen bij zo n man achterlaten.

Zelfs castratie of chemische castratie helpt niet. Pedofilie zit tussen de oren. Raar he?

In de buurt waar ik ben opgegroeid, was er zo n man.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, met kinderen neem je geen risico!

Toegevoegd na 1 dag:
M.a.w. met mijn kinderen ga ik het niet uitproberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de praktijk sowieso wel - op een ander gebied bedoel ik dan: er is immers geen bewijs van goed (opvoedkundig)gedrag nodig of iets dergelijks, voordat je kinderen neemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei kinderen neem je niet, je hebt geluk als je zwanger kan en mag worden.
nee een pedo blijft altijd die drang houden voor minderjarige kinderen. Ze blijven altijd ziek in hun kop. Helaas is er geen kliniek die van hun drang af kunnen helpen wat ze in hun kop hebben blijft er in zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn optiek never nooit niet of je zou hem eerst moeten castreren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pffff.. ik denk gewoon van niet. Ze zijn gewoon erg ziek in hun hoofd. Dat het gewoon ongenezen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat zal niet gaan lukken.
Hij zal altijd die gevoelens blijven houden, maar misschien is er wel een manier, om met die gevoelens om te gaan.
Want lang niet alle pedofielen hoeven een gevaar te zijn, omdat sommige die gevoelens wel hebben, maar ze niet praktizeren.
Misschien is het met goede medicijnen wel te sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoogste wat een pedosexueel kan bereiken is het niet praktiseren van zijn sexule voorkeur.
Daarmee blijft hij een pedofiel.
Er lopen veel pedofielen rond die NOOIT pedosexueel worden omdat ze dat verlangen in zichzelf onderdrukken.
We hebben het dan ook -als we het over pedofielen hebben- over pedosexuelen.
Pedofilie is een gevoel , een geaardheid waar je mogelijk weinig aan kan doen.
De keuze om tot het verboden pedosexuele gedrag over te gaan is een keuze die deze mens tot misdadiger maakt.
Gewoonlijk hebben mensen gemiddeld genomen geen sexuele gevoelens naar kinderen.
Het is dan ook een afwijkende geaardheid.
Men moet beslist niet de fout maken, mensen die van kinderen houden, voor pedofiel uit te maken, het hebben van koesterende gevoelens voor kinderen is wellicht een aangeboren eigenschap en wordt zelfs door hormonen veroorzaakt bij de geboorte van een kind bij beide ouders.
Goede vaders en moeders zullen geneigd zijn een kind wat hulp nodig heeft in bescherming te nemen.
Dat heeft totaal niets met een sexbeleving te maken
maar het instinct dat ook in de dierenwereld veel gezien wordt.
Bij pedofilie is er dus een afwijkende sexuele voorkeur, bij pedosexualiteit tevens een tekort aan zelfbeheersing de pedofilie onder controle te houden. Dat is ernstig en verwijtbaar.

Toegevoegd na 3 dagen:
Net las ik een reactie dat een pedosexueel geen pedofiel hoeft te zijn.
Dan zou dus een homosexueel ook geen homofiel zijnn en
zou dit ook voor hetero's moeten gelden.
Dat leidt dan tot herdefinities waar volgens mij niemand gelukkig mee zou zijn.
Ik ben dat in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een heterofiel en een homofiel kan ook niet genezen.
Wel kan een pedofiel zich leren beheersen, met als een homofiel en een heterofiel. Maar ze kunnen ook libidoremmers slikken die in bepaalde antidepressiva zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
normaal niet . de drang blijft altijd .
En het is aan hem of hij die drang altijd kan weerstaan .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, en zou hem de buurt uit jagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die persoon ziek was. Helaas voor de wet en de ontwikkelingspsychologie is het geen aanwijsbare ziekte, in de letterlijke zin van het woord.

Deze vraag is een beetje generaliserend, het natuurlijk is niet zo dat de ene pedofiel hetzelfde is als de andere.

Kan een pedofiel veranderen zou ik dus willen zeggen, en: ja, waarschijnlijk wel, in gedrag! Ik weet niet veel over pedofilie, ik beschouw het nog als een seksuele voorkeur zoals hetero/homo. Zij kunnen hun gedrag ook aanpassen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of kinderen veilig zijn bij een pedofiel, wat een miraculeus feit is om te weten van iemand, is dus ook afhankelijk van meerdere omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat ze van kinderen houden is hun 'fetisj' hun smaak.
Als jij van bijvoorbeeld chocolade houd dan kan iemand het jou toch ook niet afleren om het lekker te vinden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pedofilie is geen ziekte en derhalve is genezen onmogelijk.
Men kan wel af geraken van pedofilie, maar dat is geen genezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je eenmaal een pedofiel ben denk ik niet dat je zomaar veranderd zie het maar als een erslaving maar dan richting jonge kinderen :S
Ik vind zulke mensen echt erg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pedofilie kan in eerste instantie worden gezien als geaardheid. Maar pedoseksualiteit wordt niet maatschappelijk aanvaard en wordt daarom ingedeeld als geestesziekte,ontwikkelingsstoornis, psychoseksuele stoornis.Hierdoor wordt het terug herleid naar een ziekte. Deze geaardheid wordt als ziekte bestempeld omdat het schade toebrengt aan nog niet seksueel gerijpte kinderen.
Pedofilie is niet te genezen omdat het een geaardheid is, net als heteroseksualiteit, als dit als ziekte zou worden beschouwd,niet te genezen is. De geaardheid wordt gezien als de natuur van iemand. Wel kan een pedofiel leren omgaan met zijn pedofiliteit, zodat het in onze maatschappelijke maatstaven past.

Toegevoegd na 6 minuten:
Toch zou ik het risico niet willen nemen om mijn kind bij zo iemand achter willen laten. Een geaardheid zit nu eenmaal in je ingebakken, hoe goed je er ook mee hebt leren omgaan. Voor deze mensen liggen altijd verleidingen op de loer en ook al zouden ze niet willen, soms is het te moeilijk om de verleiding te weerstaan en ik zou niet willen dat dan mijn kind toevallig het slachtoffer zou worden.

Toegevoegd na 17 minuten:
Een pedofiel is iemand die nog niet zo erg is als een pedoseksueel. Een pedofiel houdt gewoon van kinderen al of niet in seksueel opzicht. Maar het gaat bij zo iemand niet verder als fantasieën (soms).Een pedoseksueel vergrijpt zich ook aan kinderen. Toch zou ik mijn kind bij geen van beide toevertrouwen.

Toegevoegd na 18 minuten:
aan geen van beide toevertrouwen.

Toegevoegd na 21 minuten:
geen van beiden. Sorry voor de schrijffouten, ik zie het steeds te laat.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lullig dat je een pedofiel gelijkstelt aan een homo of hetero of ander normaal persoon
amc
13 jaar geleden
Nee, dat doe ik zeker niet! Pedofilie is een geaardheid net als heterofilie ( dat is iedereen bijna) of homofilie. Als je geaardheid hetero is en dit zou niet normaal zijn, dus als ziekte gezien worden, kan je er niets aan veranderen omdat het je geaardheid is. Ik heb deze vergelijking gemaakt om aan te geven dat een geaardheid niet te veranderen is, zo ben je nu eenmaal.Snap je het nu wel? Ik stel dus duidelijk een homo, hetero of andere geaardheid niet gelijk! Het was om te benadrukken dat een geaardheid geen ziekte is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amc, ik ben het met je eens dat het een geaardheid is net als homo- en heterofilie. En dus niet te "genezen".
Omdat het hier kinderen betreft dus een groot gevaar!!
Je kunt de gronden die iemand zo heeft gemaakt niet meer terug draaien. Elk gezond kind die uiteindelijk uitgroeit tot een dergelijk beperkt individu (sommige sprekenvan monster en beest die laten zich leiden door woede en emotie,) heeft in zijn jeugd een serie gebeurtenissen meegemaakt die zijn uitgegroeit tot de excessen. Of hij kan genezen is daarom lastig, ik denk dan aan Je moet de kat niet op het sprek binden. Ik zou, hoewel ik weet dat er veel gradaties zijn, nooit een kind achter laten bij iemand met een zede verleden. Wel zou iemand bij mij vertrouwen kunnen terug verdienen bij bijvoorbeeld een keer een diefstal maar kinderen zet je niet op het spel. Voor die zwakke groep is vooral op jonge leeftijd uiterste omzichtigheid geboden anders krijg je op latere leeftijd weer "verknipte, gestoorde en verwarde mensen.
Laten we zeggen mensen die in hun jeugd bepaalde traumatische ervaringen meemaken zullen daar afhankelijk van diverse factoren als ernst, leeftijd, frequentie etc hun verdere leven gebukt gaan door de gevolgen en een van die gevolgen is zelf dader worden. Met geen woord is dit gedrag goed te spreken maar deze wetenschap kan wel een andere inkijk geven. Wel denk ik dat als zo iemand echt een eigen wil had, hij of zei ook liever een gewoon mens zou zijn net als de anderen ( ipv in hun jeugd misbruikt)
M.i. moet dan niet zo zeer op basis van straf worden gereageert maar van behandeling en voorkomen dat het weer gebeurd want juist dit is het punt waar de maatschappij over valt. Zo iemand wordt gestraft voor zijn daad en als de straf erop zit loopt hij weer rond juist omdat hun kroost zo kwetsbaar is en zich dit terdege realiseren hun ouderinstinct spreekt dan hardop.
Maar besef ook heel goed dat niet zelden de eigen ouders daders zijn want ook slachtoffers, als kind, worden vader of moeder en worden ook dader en dan wrodt het allemaal nog veel moeilijker. Dan zijn het ineens geen monster en beesten maar mensen met een gezicht.
Al met al een uiterst dunne lijn tussen ethiek enerzijds en gerechtigheid anderzijds.
Een persoonlijke noot; helaas is het vaak zo dat diegene die uiteindelijk beslissingen mogen nemen niet in dezelfde positie zijn als de slachtoffers en de ouders en familie van het slachtoffer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens één van de onderzoeken is 25% van de volwassen mannen pedofiel. Dan heb ik 't dus niet over praktiserende pedoseksuelen.
Als dat onderzoek klopt, is slechts een héél klein deel van de pedofielen pedoseksueel actief.
Ik denk echter dat dat getal van 25% niet klopt, als dit stukje van wikipedia klopt: "pedofilie is een term, die wordt gebruikt voor het zich seksueel primair aangetrokken voelen van volwassenen en bepaalde adolescenten tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn."
Die 25% zou misschien wel kunnen kloppen, als je dat woordje 'primair' weg zou laten. Alhoewel ik 't dan nog steeds een hoog percentage zou vinden - maar vergeet niet, dat 't in meerdere landen normaal is om heel jong te huwen.

Bij iemand van wie bekend is dat ie pedoseksueel actief is geweest, zou ikzelf nimmer meer kinderen achterlaten. Al wordt ie 115 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha hee? je hebt ook pedofielen in soorten en maten : in tbs zie je veel van het type die na een week verlof al bij een zandbak te vinden zijn en het rokje van een peuter naar beneden trekken

ja daar zou ik mn kind ook niet veilig bij vinden hee?

je hebt ze ook van een ander kaliber die wat meer alleen maar een fantasie hebben op dit gebied.... en het daar zo een beetje bij laten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk van wel, want pedofilie is geen ziekte,
maar actieve pedofilie, dus pedoseksualiteit, wordt gezien als psychoseksuele stoornis, die zijn wel te genezen, maar het lijkt me niet echt gebruikelijk.
gewoon opsluiten en de kinderen uit de buurt houden lijkt me.

de bron is in het engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pedofilie is geen ziekte, het is een "afwijking" in het brein. Je kunt de geaardheid van een homo of hetero ook niet veranderen dmv castratie of medicatie. Je kunt de lust gevoelens waarschijnlijk wel onderdrukken met chemische castratie maar hiermee los je het probleem niet mee op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal me kinderen niet buiten durven laten als ik ze had.
Met zo een pedo in de buurt zal ik geen enkel risico nemen! En het liefst zou ik nog verhuizen als me kinderen het niet leuk zouden vinden dat ze niet buiten mogen spelen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als hij in therapie gaat wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Helaas moet ik je minnen. Je kunt je geaardheid niet veranderen en aangezien het geen ziekte is maar bij je natuur hoort, kun je het ook niet genezen. Met therapie kun je hoogstens je gevoelens leren beheersen om maatschappelijk te functioneren.
Een pedofiel kan in mijn ogen niet genezen, want je bent al ziek als je deze gedachten hebt, laat staan dat je ze gaat uitvoeren. Een kind ziet lijden en dan zelf nog genieten.
En ook daar nog weer een kick van krijgen.

Ik zou nooit mijn kinderen bij die persoon achter durven en willen laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, hoe positief dat ik ook ben. Hij kan zich een tijd in houden. Maar het blijft zijn ding. Ik zou mijn kinderen niet met een gerust hart in de buurt bij een pedo achterlaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat zo iemand niet kan genezen. Hou ze uit de buurt van kinderen. De kat zet men niet bij de melk .. Onder alle eigenschappen die men meekrijgt bij de geboorte zijn goede maar ook kwade dingen en de natuur kijkt niet hoe ze die over de mensheid verdeeld of tot uiting laat komen. In België is er momenteel een hetze tegenover priesters. Die durven bijna niets meer zeggen of dergelijk. Ik ben er zeker van dat men dat pedofilie echter in alle bevolkingslagen kan terugvinden. Van in de oudheid wordt de mens al geconfronteerd met die vreselijke geaardheid en naar de resultaten van verzet, tegenover dit gedrag, is het nog altijd wachten. "Het zit in het beest", wees waakzaam en bescherm je kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij kan een pedofiel niet genezen...en ja ik zou mijn kinderen nooit of te nimmer bij een zogenaamde genezen pedo in de buurt willen hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pedofiel is niet te genezen. Wel kun je zo iemand castreren, maar dat is niet genezen.
Laat nooit je kinderen achter bij een pedofiel. Laat dat duidelijk zijn. Gelukkig voor je kinderen, jammer voor de pedo.