Kun je geweigerd worden?

Als je bijv. naar een psycholoog toe moet vanwege je argressie en een keer dat je daar bent word je boos en begint helemaal te flippen en bedreigd die ander en schreeuwt de alles bij mekaar. Kan het zijn dat je daarna niet meer mag komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Dat kan. Maar in dat geval kan de psycholoog je doorverwijzen naar een meer gespecialiseerde instelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan...

Er zit een groot verschil tussen boos worden en boos worden en dreigementen uiten.

zou jij met iemand samen willen werken die jouw bedreigd heeft? Nee, natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is mogelijk, hangt af van de manier waarop je boos bent geworden.
De ene behandelaar zal je doorsturen naar een volgende behandelaar, iemand die je kan helpen bij het beheersen en herkennen van je agressie.
Succes ermee, je zult een manier moeten vinden om met je boosheid en pijn om te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn zoizo verplicht om je daar verder te helpen mss niet meer door die zelfste persoon die je daarvoor kreeg.
Maar dat is hun taak.
Ze weten op voorhand wat het probleem is bij de persoon door een aantal gesprekken te voeren.
Alleen de oorzaak van dat probleem diend dat gesprek op telossen.
en weten ze ook perfecte vragen te stellen dat je nog al diep ligt
en dat je daardoor kwaad bij kan worden.
Dus het is hun taak dus nee ik vind niet dat ze een persoon mogen weigeren.
Doordat een bepaalde situatie uit de hand liep.
verder helpen moet maar makkelijk is het beste maar moeilijk gaat ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk verbaast het me een beetje dat je tot een uitbarsting gekomen bent, normaal gesproken weet een psycholoog de situatie in de hand te houden.
Vandaar dat ik me niet heel goed voor kan stellen hoe zich je agressie heeft opgebouwd en tot uiting gekomen is.
Een goed gesprek met de psycholoog lijkt me zeker op zijn plaats.
Ook al zou je bij deze niet meer in therapie mogen, dan nog moet je probleem aangepakt worden, lijkt me.
Je info is te summier om daar veel meer dan deze reactie op te geven.
Je excuses maken en vragen hoe nu verder lijkt me de beste volgende zet.
Laat je -als de psycholoog niet verder met je wil- doorverwijzen en overleg ook eens met je huisarts.
Dat je gaat flippen is voor je zelf en je omgeving een groot probleem, wat opgelost MOET en KAN worden.
Misschien helpt het als je de eerste keren een vertrouwenspersoon meeneemt , waarvan je weet dat die je weet te kalmeren als je dreigt te flippen.
Dat werkt prima, ik het vaak mensen in hun gang naar de psycholoog begeleid die soortgelijke klachten hadden.
Vraag dus gerust een goede vriend /familielid mee.
WEL DOORPAKKEN!!
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen als je een crime verleden hebt of omdat je een gespecialiceerde nodig hebt