Waar aan herkent men of de gestelde vraag van een man of vrouw is?

Je kent het wel, er is een leuke of mooie vraag en eigenlijk wil je wel weten of deze van een man of vrouw is.
Het kan je antwoord beinvloeden, of je kan de vraag beter begrijpen/ inschatten.
Hoe gaan jullie daar mee om, hoe komen julie daar achter, of vind je dat niet zo belangrijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag ed kan soms irritant zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag Ed. Ik heb wel eens gehad dat ik een tijd lang dacht met een vrouw te maken te hebben en dat het een man was. Maar ben wel heel blij met die 'vrouwelijke' mannen. Mannen die vanuit hun gevoel leven! Dat is 'de man' die bijna door iedere vrouw gewaardeerd wordt.

Het beste antwoord

Eerlijk gezegd vind ik dat belangrijker dan het lijkt. Soms is het evident uit de vraag zelf, maar soms zit je er ook helemaal naast. Ik probeer wel altijd een beetje het geslacht en de leeftijd in te schatten, en ben erg blij als dat gewoon duidelijk in het profiel staat, want het heeft wel degelijk impact voor de manier / toon waarop je antwoord en vaak zelfs op de inhoud. Heel vervelend als je er dan helemaal naast zit. Of - erger - als iemand gewoon vreselijk heeft zitten liegen in zijn/haar profiel. En daar hebben we er helaas ook meedere van gehad.

Je probeert je een zo goed mogelijk beeld van de vraagsteller te vormen aan de naam plus avatar (weinig houvast) aan de inhoud en de toon van de vraag (iets helderder), aan de spelling en zinsopbouw (kan wat misleidend zijn) en in ernstige gevallen door eerst even op het profiel te klikken of oude vragen door te kijken.

Maar het blijft een 'gok' tot op zekere hoogte, want je bent natuurlijk wel afhankelijk van de informatie die de vragensteller je zelf geeft. En zelfs daar zit wel eens weinig lijn in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en zo kun je er zomaar naast zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ik denk dat het mee weegt
als je eerlijk antwoord wil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist Marleen.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft het beste antwoord op mijn vraag, zelf vind ik het soms heel lastig als ik het niet weet.

Andere antwoorden (13)

Als niet duidelijk is of de vraagsteller een man of een vrouw is, en je kunt het geslacht niet uit de vraag opmaken, dan laat ik dat bij de beantwoording niet mee wegen.
13 jaar geleden
Als je wil weten of het een man of vrouw is , dat kan je
kijken in zijn/haar profielpagina, als dat geen uitsluitsel
geeft , dan misschien in de vraag.
Verder intresseerd het mij eigelijk niet zoveel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zichzelf staande is het niet zo belangrijk. Het gaat om 't totaal-plaatje. Daarbij is 't geslacht slechts één van de vele tientallen variabelen. Zelden is 't geslacht belangrijk, als je al niet uit de vraag (of profiel) kan opmaken of 't nu een vrouwtje of mannetje is.

En hoe je 't herkent: als 't niet duidelijk uit de vraag (of profiel) is te herleiden, blijft 't gewoon een gok waarbij de ervaring telt maar niet doorslaggevend (in de zin dat je 't zeker zult weten) is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal kan ik het wel afleiden uit de naam en de avatar. Zo niet, dan ga ik op mijn intuïtie af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk vind ik het niet zo belangrijk of de beantwoorder een man of een vrouw is en als ik het uit nieuwsgierigheid zou willen weten, klik ik even op de avatar. Vaak staat het daar wel vermeld.
Toch kun je de antwoorden wel herkennen als zijnde typisch vrouwelijk of mannelijk. Wanneer mannen antwoorden zijn ze vaak zakelijker, meer direct en ter zake doende. Mannen zeggen meer direct waar het om draait. Vrouwen zijn over het algemeen meer met een omweg aan het antwoorden, ze leggen er vaak meer gevoel in en gaan er dieper op in.Ze zijn meer van de details. Er zijn natuurlijk ook mannen die gevoelig zijn en ook gevoelsmatig antwoorden. Als jouw avatar niet zo duidelijk 'man'was, zou ik bij jouw antwoorden kunnen twijfelen of je geen vrouw was. Jij legt er ook nl. gevoel in.
Een gevoelsmens verloochent zich niet en mannen leggen over het algemeen niet zoveel gevoel in hun antwoorden.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Je herkent dit niet altijd. Sommige mannen blijken soms verrassend veel van de problemen van de andere sekse af te weten en vrouwen van de mannenproblemen :-). Ook beantwoorden sommige vrouwen de categorie "vragen aan mannnen 'en sommige mannen de 'vragen aan vrouwen'.

Bij een zakelijke vraag doet het er uiteraard weinig toe wie de vraag gesteld heeft. Toch vind ik het soms ook wel relevant om iets meer van een bepaalde persoon af te weten voor ik een meer persoonlijke vraag beantwoord. Soms kijk ik dan in zijn/haar profiel, maar helaas wordt je hier soms ook niet wijzer van. Ook plaats ik weleens een reactie met een vraag. Als ik geen antwoord krijg, geef ik soms ook geen antwoord als iemand een 'persoonlijk advies' vraag, probeer ik dat ook te geven.
Soms verdiep ik mij ook wel eens in een bepaalde persoon door antwoorden en vragen van die persoon te lezen. Heel vaak krijg je dan toch wel een beeld over deze persoon. Ik vind het niet altijd belangrijk om te weten of het een man of vrouw is, maar ook wil ik vaak weten of het om een jong of ouder iemand gaat.

Voor persoonlijke adviezen is de anonimiteit soms wel lastig, maar anderzijds vind ik het ook wel leuk dat de site redelijk anoniem en iedereen datgene van zichzelf kan prijsgeven wat hij/zij wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Als ik een vraag ga beantwoorden en de vraagsteller is mij niet bekend,probeer ik op haar/zijn profiel iets meer te weten te komen.
Daarbij vind ik het niet belangrijk of het een vrouw,dan wel een man is,dat maakt voor mijn antwoord niet uit1 Wat ik wel belangrijk vind,is de leeftijd en pas daar mijn antwoord op aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is soms heel moeilijk ja... maar, als iemand in zijn profiel alle moeite heeft gedaan om te voorkomen dat je ziet of hij een man of vrouw is, kan hij/zij je moeilijk kwalijk nemen als je ernaast zit...

Ik heb wel eens naar het profiel gekeken, maar dat zegt bij sommigen ook niets...en avatars wisselen soms per week...en dan denk ik ook wel eens waarom mogen we niet weten of je man of vrouw bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het zelf niet zo belangrijk, behalve als het de leeftijd betreft, dan zal het mijn antwoord zeker beinvloeden.
Iedere man heeft ook wel vrouwelijke trekken, en iedere vrouw ook wel weer mannelijke trekken, belangrijk is dat we mens en oprecht willen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sommige gevallen is het niet belangrijk of het een man of een vrouw is, wanneer deze een oppervlakkige vraag stelt.

Ik kom wel eens een vraag tegen waarin ik het wel belangrijk vind om het te weten en kijk dan naar het profiel, als ik daar niks kan vinden ga ik wel eens af op andere vragen of antwoorden die ik van diegene kan vinden.

Of ik het belangrijk vind? Ja, soms wel, is al duidelijk omdat ik op zoek ga.

Als ik het niet kan vinden en toch de vraag wil beantwoorden, zorg ik dat het voor beide een aanvaardbaar antwoord is.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het zou inderdaad heel prettig zijn wanneer het bij elk profiel aangegeven is, evenals dat leeftijd soms heel belangrijk kan zijn om je antwoord goed te formuleren.

Toegevoegd na 9 minuten:
Je vraag is ook, waaraan herkent men?
Dit herken je door een vraag die alleen typisch door een vrouw gesteld kan worden of door je gevoel. Maar vaak kan je het er niet aan afleiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Bij het beantwoorden van vragen ga ik eigelijk gewoon op mijn gevoel af. Sommige vragen hebben gewoon standaard antwoorden of zullen niet snel door een vrouw of man worden gesteld.
Wanneer ik het geslacht weet, zal nie mijn antwoord inhoudelijk anders zijn maar hooguit qua vorm, gebruik van woorden en voorbeelden.
Wanneer ik het geslacht niet ken, zal ik zo neutraal mogelijk antwoorden waarbij het antwoord zelf niet zal veranderen.
Door woordgebruik, zinspbouw, soort vraag ben ik meestal wel in staat bij vragen waarvoor het relevant is, kunnen achterhalen welk geslacht de vraag heeft gesteld.
Verder is het aan de persoon, kenbaar te maken of hij vrouw of man is wanneer hij dat voor het antwoord belangrijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Ed,
ook ik raak hier wel eens op het verkeerde been.
Ik lees nu ook vaak de reacties BIJ DE VRAAG, meestal staan daar de aanwijzingen die je nodig hebt om de situatie beter in te kunnen schatten en staat er vaak bij of het een man of een vrouw treft.
Soms verraad het onderwerp of de wijze van schrijven veel, als ze het over menstruatieproblemen hebben zullen het vast geen mannen zijn.
Soms echter valt er uit (reacties op) de vraag en reacties op antwoorden van de vraagsteller (komt vaak voor) geen brood te bakken welk geslacht de vragensteller heeft.
Dan ga je dus gewoon af en toe op je gevel.
Dat kun je ook gewoon accepteren.
Wij met ons scherpe gevoel zijn dus ook gewoon maar mensen.
Kom je er niet uit , vraag het dan de vraagsteller via een reactie op de vraag.
Als ik de mist in ga , wat geregeld gebeurt, ondanks zorgvuldig natrekken, dan accepteer ik dat gewoon, ofschoon dat best genant kan zijn.
Zo had ik een vraag beantwoord dat een vrouw sex wilde ofschoon ze flinke koorts had.
Niet wetende dat het een lesbische relatie betrof en een eerder antwoord uitging van een verzachtende werking op de keel van de zieke door orale sex, vertelde ik dat bij pijpen het gevaar ontstond dat staphylococcen ook bij de
ander urogenitale besmetting op kon leveren, mn.aan de prostaat etc.
Dat was tegen het zere (middelste) been, er kwam geen paal maar een poes aan te pas.
Beetje lullig maar ik heb er maar om gelachen.
Bij sex denk ik als hetero ook aan heterosex en niet aan pruimzuigen door een zieke vrouw met een hoog libido
bi een andere vrouw.
Ach ja, er zijn ook dingen waar ik dus geen verstand van heb.
We zijn maar mensen Ed, het maken van fouten is daar inherent aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ik daar stiekem wel rekening mee houd, kijkend naar de avatar en naam. beestjes, roze plaatjes, grappige/ schattige dingen zijn dan denk ik vrouwen. Ben ik iets milder, toch directer tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1