Waarom het pistool in de mond?

Ik las een spannend boek waarin iemand zelfmoord pleegt. Dat doet hij door een pistool in zijn mond te zetten en de trekker over te halen.

Die methode komt in meer boeken voor.

Waarom zetten mensen die zelfmoord plegen met een pistool, het pistool in hun mond? Waarom niet het pistool tegen de rechterkant van je hoofd zetten (als je rechtshandig bent) ter hoogte van je oor? Of recht van voren, en tussen de ogen schieten?

Is de slaagkans echt groter als je het pistool in je mond zet?

Geven deze boeken de werkelijkheid weer, m.a.w. zetten pistool-zelfmoordenaars het pistool echt meestal in hun mond, of is dat een literair verzinsel om het nog gruwelijker te maken dan het toch al is?

Cryofiel
14 jaar geleden
23.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zouden dit eens kunnen vragen aan iemand die zelfmoord heeft gepleegd, o nee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of probeer het zelf uit, oh nee, ook niet handig :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha robin xD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik meen mij te herinneren dat ik een keer in een ziekenhuisprogramma heb gezien dat er iemand was die een zelfmoordpoging had gedaan op deze manier, maar hij school zichzelf door zijn wang, die heeft het dus overleefd. Weet alleen de naam van deze man niet, en ook de naam van het programma niet!

Het beste antwoord

Het is geen literair verzinsel, door het schieten kan het pistool opslaan, waardoor je tegen de slaap gericht geen dodelijk resultaat hebt.
In je mond geeft de opslag alleen maar een zerkerder dodelijk effect, je schiet de kleine hersenen stuk en ook dat deel waar je gevoel en bewustzijn zetelt is direct uitgeschakeld.
Het is dus geen onzin.
Mensen die ervaring hebben met pistoolschieten, zoals
ik jarenlang instructeur op een vuurschietbaan was, weten dat vooral lichte pistolen als de Glock enorm omhoog slaan omdat het handvat veel lager zit dan de plek waar de kogel versneld wordt en deze klap niet erg door de massatraagheid van het lichte wapen wordt gecompenseerd.
Als je zover heen bent dat je jezelf wilt doodschieten, zit je niet op levenslange blijvende ernstige invaliditeit te wachten door een "onjuiste procedure"
Dat is met een schot via de mond door je hoofd/nek
niet iets waar je twijfel over hoeft te hebben.
Ook trillen mensen erg bij een zelfmoord, en mede daardoor "mislukt " een schot door de slaap nogal eens.
Vandaar het schot in de mond schuin naar boven.
DIT VERHAAL IS BEDOELD ALS ANTWOORD OP DEZE VRAAG
en niet bedoeld om mensen aan te zetten door loodvergiftiging hun leven te beeindigen.Als je dood wilt, zoek dan hulp bij mensen die van je houden.
DIE ZIJN ER.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

of het in het echt ook vaak zo gebeurt weet ik niet, maar je hebt minder kans dat je door de terugslag mist, en het geeft minder rotzooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kan je niet missen. Tegen je hoofd kan je het psitool wegtrekken bij het overhalen van de trekker, nu is het altijd raak. Op zeker spelen heet dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zover ik weet heeft dat geen meerwaarden dan tegen je hoofd aanzetten. Het is wel zo dat het in boeken spannender is dan tegen een hoofd aanzetten, dus dat kan verklaren waarom het in meerdere boeken voorkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het pistrool tegen de zijkant van je hoofd zet,bestaat de kans,dat je alleen de schedelbasis beschadigd,of slechts een deel van je hersenen. Zet je daarentegen het pistool in de mond,dan gaat het projectiel altijd dwars door de hersenen heen en is de kans te sterven veel groter.
Wil je helemaal zeker zijn,dan neem je eerst een slok water en houdt die in de mond,terwijl je afdrukt. Het schijnt dat de kogel in combinatie met de schokgolf je hersens totaal vernielt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aardige suicidale aanvulling
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als men het maar niet gebruikt als handleiding! Of nog erger,als aanmoediging!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een soort interne tsunami? Nooit van gehoord, maar best wel interessant. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant, voor mij absoluut het beste antwoord. Van mij een plusje! +1
Omdat de kenas dat je overlijdt dan groter is.

Als je richt op je hoofd, richt je op de grote hersenen, hoewel de kans van overlijden vrij groot is, is er ook een behoorlijk aantal gevallen bekend dat een persoonlijk 'vrolijk' verder leeft met een kogel in zijn hoofd. Een deel van de grote hersen gat wel stuk, maar je hoeft dan niet per definitie te overlijden.

Wanneer je een positool in je mond stopt en recht naar achter richt, kom je uit bij de middenhersenen, waar onder andere de aansturing van de ademhaling zit. Als je dat raakt is de kans op overlijden nagenoeg 100%.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een pistool heeft een enorme terugslag wat je bijna niet kunt inschatten zelf. Zet je hem dus tegen de zijkant van je hoofd dan kan het gebeuren dat je mist. Wanneer je het pistool in twee handen pakt en in je mond doet kan je niet missen. Dan weet je zeker dat het lukt en je niet mist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in je mond doet minder pijn, en je bent zeker dood. omdat je dwars door je medulla oblongata schiet. hersenstam. Je brein, cerebrum, is groot. je bent niet zeker dood als je er een kogel doorheen jaagt. bovendien, houdt je het pistool even te scheef, ketst hij af op je schedel. moet je nog een keer....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geeft minder gespetter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga daar maar niet van uit. Je schiet namelijk het dak van je hoofd eruit en al het bloed, weefsel en ander plakkerige rommel, vliegt alle kanten op. Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met Italklaas eens! Als je zelfmoord wil plegen zonder rommel en bloed, dan moet je dat vooral niet met een pistool doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet, ik heb duidelijk geen ervaring
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wees maar blij maaarrre lekker vraagje zo ik zit net bloedworst te eten.
Dan weet je zeker dat je het niet overleefd. Van rechts en links zou de kogel nog kunnen blijven steken, in de schedel.
Bah, het idee alleen al.
Geen gekke dingen doen he.
Groetjes.