Waarom lucht vloeken op?

Het is gewoon een woord, maar vaak lucht het wel op 'juist' omdat het niet gezegd mag worden, lijkt het wel. (Ik ben wel gelovig opgevoed, heb heel lang geloofd dat God bestond, maar ik heb nu voor mezelf besloten dat God lang geleden verzonnen is). Waarom lucht het wel op als je vloekt, maar geeft 'verrekte autoband' of een ander 'normaal' woord geen opluchting?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Vloeken is al erg beladen omdat het niet mag/hoort van de mens in zijn algemeenheid daardoor ontsnapt er een lading negatieve energie als je goed vloekt en dat lucht op. Pure ontlading dus.
Ben je christelijk en vloek je per ongeluk dan zal het waarschijnlijk alleen maar schuldgevoelens en schaamte oproepen wat ook niet verkeerd is :)

Het werkt niet alleen bij vloeken maar ook andere woorden die over het algemeen niet netjes zijn om te uiten zijn heerlijke ontladers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je bedoelt vloeken als je je pijn hebt gedaan... het vermindert de pijn.
Bron:
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=10300
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plat gezegd stop je je stress in een word en schreeuwt dat uit, daarmee erkenning gevend aan je frustratie en dat kan opluchten.
Je maakt bij dit soort situatie adrenaline aan en die zet aan tot een actie die je even afleidt van de pijn of ergernis.
Met vloeken tref je wel anderen, gelovigen kunnen er slecht tegen.
Ik zou je aan willen raden om een niet op God gerichte term te gebruiken, dat lucht even goed op en spaart anderen frustratie en verdriet.
Woorden als shit werken ook prima, poep is vies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vloeken is alleen vloeken als je iets gaat zeggen wat absoluut niet kan. Kut zeg, zei een gehoofddoekt meisje in de trein tegen haar vriendin. Ik mag zulke meisjes wel.