Herkennen alle moeders hun baby?

Stel een vrouw is bevallen en bekijkt haar kind. Kan zij haar kind na een paar dagen herkennen tussen bijvoorbeeld 100 andere gelijk geklede etc baby's?

8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Ja mits moeder en kind het eerste uur na de geboorte bij elkaar blijven. In die periode leren zij elkaar feilloos kennen en kan de moeder haar eigen kind moeiteloos tussen andere kinderen uitpikken op gehoor en geur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
erotisi
8 jaar geleden
Maar niet op visie?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daarover meldt Morris niets.
Nee, niet per se. Er zijn genoeg verhalen van kinderen die om zijn gewisseld waar ze na járen achter kwamen.
De BEIDE moeders hebben dus hun kind niet goed herkend, anders hadden ze echt niet alle twee het verkeerde kind mee naar huis genomen.

Ter illustratie 3 voorbeelden. Het zijn zeldzaamheden, maar het komt zeker voor.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In deze gevallen is het zeer waarschijnlijk dat de kinderen direct na de geboorte bij de moeder zijn weggehaald om het te wassen. Over die gang van zaken oordeelt Desmond Morris niet voor niets erg hard.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Niet verkeerd bedoeld. Maar Desmond Morris? Tot vandaag had ik nog nooit van die kerel gehoord. Als ik hem op Wikipedia natrek heb ik nou niet het gevoel dat hij een expert is op baby gebied.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Desmond Morris is een wereldberoemd bioloog die bekendheid heeft verworven door mensen te bestuderen als zooloog in plaats van als antropoloog. Probeer het boek waar ik naar verwijs maar eens te pakken te krijgen. Dat zal niet makkelijk zijn maar is zeer aan te bevelen literatuur. Nog beter dan Harry Potter.