Waarom denk ik het ene en doe ik het andere?

Ik niet alleen hoor want ik ken nog mensen die het doen. Om enkele voorbeeldjes te geven...

Je staat bij de bakker je denkt een rond brood geen lang,... een rond brood geen lang.... dan is het jouw beurt en zeg je een lang brood.

Vandaag ga ik niet op bezoek bij de oma, dus niet de straat in draaien, niet de straat indraaien,.... en je doet het wel.

Dus echt bezig zijn in je gedachten om iets niet te doen en toch doe je dat.

Is dat een teken van zwakke geest?
Vervroegde aftakeling?
Altzheimer?

8 jaar geleden
1.4K
Cryofiel
8 jaar geleden
Probeer eens niet aan een roze olifant te denken. Waar denk je nu aan? Precies...!

Het beste antwoord

Leuk ! Je geeft het zelf al precies aan . Als je zegt tegen een kind dit en dat mag je niet doen ! Reken er op dat dit en dat gebeurt . Hoe komt dat ?! :) het woord NIET valt weg . Nog een voorbeeld je zegt tegen een tennis leerling niet in het net slaan nou je kunt er de donder op zeggen . Je moet zeggen en denken ik sla over het net . Dan visualiseren je hersenen de slag over het net . Andersom ja . Dus denk bij de bakker wat je wil en niet wat je niet wil. Zeker bij kinderen is het heel sterk vermijd het woord NiET het werkt tegen .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Gek genoeg werkt het bij honden eender. Geef nooit een negatief commando, dan valt het woord 'niet' ook weg. Als je zegt 'niet blaffen', dan stopt het nooit. Als je zegt 'stil' dan werkt het wel. En ik zou nog veel meer voorbeelden kunnen noemen.

Andere antwoorden (1)

Wat kapperkort zegt klopt.
Het is een grapje van je hersenen.
Het woord NIET wordt weggefilterd.
Zo zou ik je kunnen vragen : Denk eens NIET aan een roze olifant.
3x raden waar jij nu aan denkt.
Daarom moet je altijd in de positiviteit denken, dat is een andere mindset en let maar eens op hoe het je leven in positieve zin zal veranderen.
Altijd uitgaan van de dingen die je wel wilt of kunt....