Is er een (voor iedereen bruikbare) slaapstand en standby stand te fabriceren?

Ik zou het erg prettig vinden als ipv slaapmedicatie en verdere ontwikkeling in de freudachtige psychiatrie. een aan een standby en slaapknop met timer voor de mens zou komen. beetje aparte vraag, maar meen het serieus. kunnen we ooit de eentjes een nulletjes wat dat betreft echt conmbineren met onze kennis over de hersen activiteit. soms wil ik slapen en lukt dat niet, zou dan graag een aan en uit knop hebben & als ik wakker word met windows mijn stemming bepalen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een heerlijkheid lijkt mij dat! Verder kan ik er geen zinnig antwoord op geven helaas...
itsme
14 jaar geleden
knap vervelend als iemand in de bus achter je zit en de knop omzet...

Het beste antwoord

Of we enen en nullen zullen kunnen gebruiken durf ik te betwijfelen. De hersenen werken anders maar misschien kan er een interface worden ontworpen die voor de vertaling kan zorgen. Er zijn in het verleden wel meerdere ideen onstaan waarvan men dacht dat het nooit zou kunnen en er is al een wetenschapper geweest die dmv een chip de gevoelens van zijn vrouw (ook voorzien van een chip)kon voelen en dat is heden, dus wat de toekomst allemaal voor de mens in petto heeft laat zich raden, wie dat zal mee maken bepaald de tijdsgeest en het noodlot en over die zaken durf ik geen enekele uiutspraak te doen.
Ik denk echter dat je op een verkeerde plek zoek voor je probleem niet dan in slaap te kunnen komen wanneer jij dat wil. Dat kan wel maar dan moet je aan narcose denken.
Dat gaat natuurlijk veel te ver, maar buiten pschychotherapie en medicatie zijn er ook nog wel andere altrnatieven zoals ademhalingstraining, meditatie, homeopahtie etc.
Maar zonder een goed beeld van jou levensritme, voeding, beweging etc. is het wel lastig gepaste informatie te geven.
Probeer eventueel eens een antroposophische arts, deze kijkt niet alleen naar een oplossing maar ook zoekt hij de bron om daar iets te veranderen dus niet alleen symptoombestrijding.
Onderzoek waar het vandaan kan komen (heb je het altijd al gehad, heb je het dagelijks weekelijks, gelijkblijvende frequentie.
probeer zoveel mogelijk relevante mogelijkheden te bedenken op grond van die aspecten.
Hoeveel slaap heb je, hoeveel wil je, wat is wenselijk en wat is echt nodig.
Hoe is je verdere functioneren enz.
Misschien wil je wel meer slaap dan je nodig hebt.
Een belangrijke oorzaak is ritme.
Iemand werkt de hele week op afstand, staat om 5 uur op en gaat om 22.00 of 22.30 slapen.
Vrijdag gaat met om 1.30 slapen of nog later (was zo gezellig feestje etc.) staat zaterdag op tijd op (zeg) 10.00uur wwant de auto met gewassen en boodschappen en tuincentrum etc.
Gaat zateravond weer lekker laat slapen en slaap zondag uit tot (zeg) 12.00uur.Dan verwacht men om zondagavond om 22.00 in slaap te vallen.
Dat wordt lastig want normaal maak je een dag van 5.00 tot 22.30 17uur hard werken en nu moeten lichaam en geest al na 10 uur betrekkelijke rust weer moet genoeg zijn.
Regelmaat is denk ik in sommige gevallen de beste optie.
Suc6!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 bedankt voor het uitgebreide antwoord! deze zin vond ik nog het opmerkelijkst: "er is al een wetenschapper geweest die dmv een chip de gevoelens van zijn vrouw (ook voorzien van een chip)kon voelen" daarmee is het principe bewezen dat het dus kan wat ik me afvraag.

Andere antwoorden (2)

Het valt niet te beantwoorden of dit ooit zal gebeuren. De waarschijnlijkheid is erg laag...

Maar ik zou niet blij zijn met een knop die me plat legt op elk willekeurig moment, en dan weer opstart na een ingesteld aantal uren slaap.
Hoe ongemakkelijk het ook voor je is in je huidige periode van slapeloosheid, je zult je toch moeten richten op de melatonine of op andere slaapmedicatie. Of wellicht dat hypnose wat voor je is?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijikt me ook heerlijk, zo'n knop +
Ik ga ervan uit dat dat mogelijk is.
Alles wat bedacht wordt is mogelijk.
Maar mensen willen het dan weer niet, want ze willen zo graag het gevoel hebben overal controle in te hebben.
En controle over diegene die controleert, druist ze dan gevoelsmatig tegen de natuur!
terwijl het de meest verfijne manier van controle zou zijn!
Ik zou er wel een willen overigens!