Heeft iemand altijd diep van binnen een andere kant?

Steel iemand is erg verlegen, heeft diegene dan diep van binnen ook een hele uitgesproken kant?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Diep van binnen is voor iedereen anders dan de buitenkant die getoond wordt. Dat verschil heeft ook een natuurkundige verklaring, nl door hersengolven.

Hersengolven zijn kleine electrische stroompjes die meetbaar zijn op je hoofd. Net als muziek tonen verschillende toonhoogte hebben hebben ook je hersengolven verschillende toonhoogtes. We noemen dat frequencies en dat is het aantal golfjes of trillingen per seconde.

De snelle hersengolven (beta-golven) zijn verbonden met actief naar buiten gericht zijn met de mogelijkheid van geconcentreerd werken. Hoe langzamer de hersengolven hoe meer naar binnen gericht de aandacht is. Hierbij is een toenemende uiterlijke verstilling samengaand met toenemende ontspanning en rust. Door het naar binnen richten van de aandacht kan creativiteit ontstaan, kan intuïtieve informatie bewust worden, en kunnen er allerlei invallen en inzichten optreden. Ook kunnen ervaringen verwerkt worden en kan wat er geleerd is opgeslagen worden in het geheugen. Bovendien neemt bij toenemende ontspanning de activiteit van het immuunsysteem toe en krijgt het lichaam de kans om zich versneld te herstellen.

Wij kennen nu 4 soorten hersengolven (zie onderstaande link)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je bronvermelding.
heb ik wat aan!
+

Andere antwoorden (15)

Iedereen is zowel goed als slecht. Je verstand maakt uiteindelijk een keuze. Maar echt een andere persoonlijkheid heb je niet mits je gezond bent. Je vooorbeeld van verlegen zijn kan bij bv boosheid worden overschaduwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er veel mensen zijn, die zich anders voor doen dan ze zijn, maar er zijn zeker ook veel mensen die gewoon zichzelf (kunnen) zijn. Het ligt ook aan de situatie op dat moment.
14 jaar geleden
Iedereen heeft van binnen een alterego, een andere kant die anders naar buiten treedt. Het voorbeeld dat je zelf geeft is voor velen zeer herkenbaar, hoewel niet iedereen wil toegeven dat hij een deel in zichzelf heeft waar hij blijkbaar minder controle over heeft.. Die twee kanten van jezelf begrijpen elkaar niet altijd even goed. Dat geeft interne conflicten. In strips wordt dat vaak afgebeeld door een engeltje en een duiveltje dat tegen je spreekt. Het is goed als je de verschillende kanten van jezelf met elkaar leert te verenigen (tenslotte ben je het beiden zelf, maar het zijn slechts verschillende kanten). De ene kant van jezelf moet de (soms eigenzinnige) andere kant leren kennen en die accepteren. Neem van mij aan dat dat mogelijk is. Ik heb er ervaring mee .
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken dat wel bij mensen om me heen.

Maar niet bij mezelf, hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slap antwoord.
Veel mensen die op het toneel staan, zijn normaal rustig, verlegen enz.
Op het toneel ben je iemand anders en heb je vaak meer lef dan normaal.
Andre van Duin heeft ooit gezegd dat hij thuis helemaal niet zo druk is als op het toneel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.....en.......
Op de eerste plaats complimenten voor deze vraag.
En ja (als je wilt spreken in termen van kanten, good and Evil etc.) ja dan hebben we meerdere kanten, Er moet wel een trigger zijn die andere kant actief te krijgen.
Zlefs en psychopaat waarvan tenminste gezegt kan worden dat hij gehwetnloos kan moorden zal roch een trigger nodig hebben, veelal zal deze in zijn jeugd liggen.
Bij een gezond mens zal deze niet snel met die kant in aanraking komen maar met proeven is dit wel degelijk aangetoont. Een leuke suggestie z o u kunne zijn "Das Experiment (is met een P2 Ptje wel te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen hebben gevoelens maar die komen er niet altijd om een manier uit die anderen begrijpen. Iemand die verlegen is is dat niet uit keuze, hij zou graag ook eens normaal willen doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of iedereen diep van binnen een andere kant heeft? Nee, alleen bepaalde mensen die hun gevoelens niet goed kunnen uiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn heel veel mensen die meerdere karaktertrekken in zich mee dragen.
Ik ken iemand die uitgesproken lief kan zijn, maar zich ook weer kan laten meevoeren door negatieve gevoelens zoals zwart wit zijn en altijd gelijk willen hebben.
Ik denk dat het belangrijk is om alle karaktereigenschappen van jezelf met elkaar in evenwicht te brengen.
Zodat er harmonie mag zijn, en je een stabiel iemand wordt.
Ook is het belangrijk om ook de minder goede kanten van jezelf te bezien en te erkennen, en daar wat aan bij te schaven.
Het leven is en blijft een uitdaging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand heeft mij ooit het volgende gezegd over de mens.

Kijk naar de mens als een ui, een heleboel lagen en een 'kern' binnenin. Iedere laag staat voor een ander deel van het 'zelf'. De persoon is al die personen, maar in bepaalde situaties valt de schil van de ui af en komt de volgende laag naar boven en geldt die als primaire laag.

Als iemand zijn/ haar leven heel gelijkmatig leeft zal altijd de schil de primaire laag blijven.
Wanneer iemand een extreem leven leidt kan het zijn dat er in de loop van de tijd een heleboel schillen van de ui afvallen.

Of die lagen zo ver uit elkaat liggen zoals jij in je voorbeeld schetst weet ik niet maar ik denk wel dat als de situatie erom vraagt een persoon zich anders kan gedragen dan je normaliter van hem/ haar gewend bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, in feite wel.

Iemand die verlegen IS, wil dat namelijk bevestigd zien.
Op dat moment ontstaat direct al de 'andere kant' (van 'hetzelfde')
Iemand kan namelijk alleen maar bevestigd worden in iets waarin die ook afgewezen kan worden.

Om verlegen te zijn moet je weten wat uitgesproken (het tegenovergestelde) is..
Als je niet uitgesproken bent kun je ook niet weten wat het is..en Kun je dus ook niet verlegen zijn, want je weet niet wat het is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zal en kan niemand helemaal doorgronden, ook je zelf niet. Heb je nooit dat je iets doet waarover je je eigen verbaast of dat je altijd hebt gedacht zo van dat zal ik nooit doen.
Een mens veranderd in zijn leven, leert andere mensen en gewoontes kennen en past zich daar aan aan.

Ook kunnen je gevoelens van binnen zich zo opstapelen dat je tot een uitbarsting kan komen en dat iemand dus totaal anders reageerd dan dat hij normaal doet of zal doen.

Je zult mij ook nooit horen zeggen.. mijn kind oh die doet dat niet... want dat weet je echt niet... of over andere persoen waarvan ze iets doen wat je niet verwacht.
alles kan en alles is mogelijk als de omstandigheden daar voor zijn en de gelegenheid er is zal hij soms dingen doen waar je versteld van staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Volgens Anton LaVey die ook zelf een onderzoek heeft gedaan en ook gebruik heeft gemaakt van somatotypering heeft iedereen een andere "kant". Hij maakt gebruik van de Lavey Synthesizer Clock, waarin iedereen een bepaalde positie op de klok heeft en zo ook kan uitzoeken wat hun "innerlijke" zelf is. Als je op google zoekt, dan vind je onheroepelijk meer info. Zoek ook eens om somatotypes, hoewel dat meer over lichaamsbouw gaat, maar volgens Lavey, hebben bepaalde lichaamstypen ook bepaalde eigenschappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft iets goeds en iets slechts. Iedereen is ook verlegen. Bij sommige mensen is dat wat erger, of komt dat wat meer naar buiten. Somige mensen die ik ken doen bij mij totáál niet verlegen. Maar als ze dan bij vreemde mensen zijn zijn ze dat wel. Ik ben ook bij mensen die ik goed ken niet verlegen. Maar anders wel. En er zijn ook mensen die bij vreemden niet verlegen zijn, maar bij bekenden wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je uit evenwicht bent, doordat je jezelf moet inhouden bijvoorbeeld creëer je binnenin je een tegen kracht. Daarom voel je je van binnen eigenlijk altijd tegenovergesteld aan hoe je je naar de buitenwereld opstelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk! Elke introverte persoonlijkheid is nu en dan weleens extravert. De overlevingsdrang van de mens zorgt ervoor dat we niet eenzijdig gevoelig zijn. Survival of the fittest!