Waarom zeggen mannen vaak dat ze 1 tegelijk kunnen doen. Hoe kun je nou 1 ding ''tegelijk'' doen, als het maar 1 ding is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Als je in de VanDale kijkt, zie je dat tegelijk wordt gedefineerd als "op hetzelfde ogenblik". Dit zou dus vertalen naar: ik kan maar een ding op hetzelfde ogenblik doen". Ik vind dat, als man zijnde, een plausibele uitspraak ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kijk...aan jou heb ik wat ;-)

Andere antwoorden (6)

Ze willen daarmee aangeven dat het al moeilijk genoeg is om je op één zaak te concentreren als je ze lastig valt met nog meer klusjes.
15 jaar geleden
Ja daar kan ik als man dus geen antwoord op geven...

En ik zeg dat nooit tegen mijn vrouw...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het ging mij eigenlijk meer om de tekst ’‘tegelijk’‘ je kunt niet 1 ding ’‘tegelijk ’‘ doen….het is immers 1 ding’;-)
Omdat het ze vooral gaat om het tegenovergestelde: 'meerdere dingen tegelijk'. Dus dan klinkt het beter als je zegt: 'één ding tegelijk'. Officieel niet goed, maar het gaat erom wat ze ermee bedoelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
idd dit is een voorbeeld van" Contradictio in terminis" Juridische terminologei voor "het zichzelf tegensprekend".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Dit is niet alleen juridische terminologie, gewoon een taalkundige term!
Mannen kun ècht wel meer dingen tegelijk doen! Hoe komt het dat dit vooroordeel nog steeds betaat? Is het luiheid van mannen, die daar een excuus aan ontlenen?
Denk eens aan bijvoorbeeld straaljagerpiloten. Zij moeten véél dingen tegelijk doen. Dus het kan. Maar zoals alles in dit leven is het niet iedereen gegeven ook te doen, wat zij graag willen. Dat is een héél andere vraag...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het ging mij eigenlijk meer om de tekst ''tegelijk'' je kunt niet 1 ding ''tegelijk '' doen....het is immers 1 ding';-)
volgens mij zeggen mannen dat helemaal niet. dat zeggen vrouwen over mannen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het ging mij eigenlijk meer om de tekst ’‘tegelijk’‘ je kunt niet 1 ding ’‘tegelijk ’‘ doen….het is immers 1 ding’;-)
...weinig doordenkertjes hier....