Komen narcisten weer terug naar hun exen als de nieuwe relatie ook weer stuk loopt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
16.9K
Reddie
9 jaar geleden
Als de eerste relatie stukloopt hebben ze nog geen ex.
Dus hoe willen ze dat doen?
Thecis
9 jaar geleden
@Reddie, waarom vraag je je naar de eerste relatie? De vraagsteller heeft het daar helemaal niet over.

Antwoorden (2)

Er spelen hierbij zoveel aspecten een rol, bijvoorbeeld wel/geen kinderen in het spel, de manier waarop men uit elkaar is gegaan, hoelang men elkaar niet gezien heeft, op welke wijze men elkaar dan weer tegen komt, of men verhuisd is en dus ver bij elkaar vandaan woont, of men beiden binnen ongeveer dezelfde vriendenrking is blijven bewegen, wat de familie ervan vindt , hoe de nieuwe relatie is geknalt en nog veel meer dat narcisme hierbij nauwelijks een rol zal spelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Goed antwoord + Echter, narcisme kan wel leiden tot een scheiding (op welke manier dan ook) en afhankelijk van hoeveel van de 9 kenmerken ze vertonen (zie DMS-IV) zal een echte narcist (dus niet iemand met narcistische trekjes, maar een echte narcist (dus 4 of meer kenmerken) niet zo maar terug gaan. Deze zal namelijk niet snel erkennen dat hij / zij moet veranderen of toegeven dat hij / zij er ook een rol in gespeeld heeft (in de scheiding).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij narcisten spelen deze argumenten geen rol. De narcist stelt zijn eigen verlangens centraal, daar moet alles voor wijken en hij accepteert zeker niet dat hij afgewezen wordt. Hij kan namelijk niks fout doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn reactie is een reactie op het antwoord van Mullog, dus niet op de reactie van Thecis.
't is niet te hopen voor de vorige partner dat de "narcist" terugkomt.
Het zou wel heel goed kunnen dat de narcist terug komt om zijn onweerstaanbare aantrekkingskracht te bewijzen en om te bewijzen dat de andere schuld heeft aan de scheiding. Hijzelf kan namelijk niets fout doen en accepteert ook niet dat er iets fout gaat.
De echte narcist zal de vorige relaties ook niet loslaten. Hij wil de macht niet verliezen, maar zal alles doen om de partner terug te winnen, ook door middel van dreigen en stalken.
De terreur van de narcist, die van iedereen om hem heen aanpassing verwacht en op alle mogelijke manieren ‘straf’ uitdeelt als je dingen doet die niet in zijn straatje passen, kan heel ver gaan.
http://www.carolinefranssen.nl/2013/03/narcist/