Waar is het mogelijk om onder toezicht een vogelspin vast te houden?

Ik wil graag van mijn spinnenangst afkomen. Ook al vind ik het vreselijk eng om te doen, heb ik een keer op tv gezien dat één van de meest succesvolle methoden is om een vogelspin vast te houden en over je arm/hand heen te laten lopen. Ik ben ziek en moe van het bang zijn en wil dit graag doen. Zijn er dierentuinen/plaatsen/etc waar dit gewoon onder toezicht kan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
liever jij dan ik.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed rick333 . Ik ben van mijn vliegangst afgekomen door te gaan vliegen . Gelijk over de Oceaan . Maar ik snap dat je ziek van angst kan zijn .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht ReptielenZOO "SERPO" in Delft je kan ze bellen. Daarnaast is er toevallig in de veemarkt in Utrecht dit weekend een beurs van dus, daar kun je morgen ook gaan kijken en praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed zo. +1 voor de vraag!

Antwoorden (7)

Wellicht Reptielen ZOO "SERPO" in Delft, je kan ze bellen. Daarnaast is er toevallig in de veemarkt in Utrecht dit weekend een beurs van dus daar kun je morgen ook gaan kijken en praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij de oliemeulen is dat mogelijk.
daar kan je een vogelspin over je heen laten lopen.
succes! :)
14 jaar geleden
Kijk eens op: www.vogelspin.com Dat is de vereniging van vogelspinhouders. Maar waarom meteen met zo,n grote loekel beginnen?Lijkt het je niet verstandiger met een kleintje te beginnen en daarna een steeds grotere te nemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
grote rustige kunnen minder eng zijn dan kleinere die hard rennen.
het blijven engerds :o
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleine spinnen zijn enger dan grote, maar ja da vind ik dan,omdat ze sneller en sneeky zijn, grote spinnen zijn trager, en verdwijnen niet zo snel uit je zicht. Ik heb al ooit een vogelspin over mijn arm laten lopen, was niet eng, het kietelt alleen heel erg, en dan moet je je inhouden, want als je een onverwachte beweging maakt, kan die spin dat als bedrijging zien, en gaan bijten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat kunnen ze nu doen Rieneke? Dan lijkt me een poes toch zijn/haar scherpe klauwtjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De spinnen hier in Nederland niet veel, maar de vogelspin en de zwarte weduwe zijn giftig, en kunnen bijten, verder kriebelen de pootjes nogal.
|De engste spin vind ik de wolfsspin, die is supersnel.
Rieneke1
14 jaar geleden
@moolkeesje, ik pak volwassen zwanen in de broedtijd bij kop en kont maar spinnen brrrr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb me nu net een half jaartje geleden over mijn angs voor de wolfsspin gezet, ik moest wel.
Voor de andere spinnen hier in Nederland heb ik geen schrik, maar de wolfsspin brrrr.
Maar als ze nu in huis zitten, dan pak ik een glas en een papiertje, en zet ze buiten neer, das al een hele overwinning, want dat durfde ik eerst ook niet eens.
Maar het blijft nog wel een beetje eng, ze zijn gewoon zo super snel.
Een spinnen fobie is een onterechte angst voor spinnen.

Om hier weer van af te komen, moet je eerst een heel belangrijke stap nemen, het 100% willen deze angst kwijt te raken, maar die stap heb je denk ik al genomen.
Zolang als je hier niet 100% achter staat zal het nooit lukken.

Stap 2 Begin met te lezen over spinnen, wat voor een soort webben ze maken, of helemaal geen web, wat eten ze, hoe overwinteren ze, paren ze , in welke biotoop leven de spinnen, waar komen ze op aarde allemaal voor, er zijn zelfs onderwaterspinnen in Nederland, hoeveel poten en ogen hebben ze, hoe lang bestaan ze al in de natuur (evolutie) zijn ze sinds toen veel veranderd, wat voor een kleuren hebben ze, zijn er ook giftige spinnen in Nederland, waar leggen ze hun eitjes??????

Stap 3 Ga spinnen zoeken buiten in tuin, park of bos, neem iemand mee om te helpen, doe ze in een potje en zoek in een spinneboek op hoe ze heten, ontdek dat ze eigenlijk niet zo eng zijn als je wel dacht, ze kunnen alleen hard lopen en misschien ben je daarom wel zo bang voor spinnen, kijk eens naar al die ogen, een heel rijtje.

Stap 4 Als je er aan toe bent, laat je er een kleintje over je hand lopen, let dan op al die pootjes, dat hij niet struikelt, kijk naar de kleuren, hebben ze ook haartjes???

Stap5 Ga op zoek naar een adres waar ze vogelspinnen hebben, je zal zien dat je het gewoon durft!!!
Je bent apetrots op je zelf en dat mag je ook wel zijn.
Heel veel volwassen mensen zijn en blijven bang voor spinnen, jij straks niet meer!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ze kopen voor € 25,- op Marktplaats. Als je er een tijdje voor gezorgd hebt, krijg je wel meer vertrouwen en zal je je angst kunnen overwinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niet zo handig om zo'n beestje te kopen als je er eigenlijk maar nauwelijks voor durft te zorgen, of wel? Geen min van mij hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zorgen ook voor vissen die ze nooit vasthouden. Ik verwacht niet dat ze dan sterven bij gebrek aan menselijke warmte.
Er zijn verschillende plekken, allemaal hierboven al wel genoemd. Ik wil je er echter even op wijzen dat de kans bestaat dat je angst voor spinnen daar niet mee weggaat en ik ben het levende bewijs.
Ik heb een vogelspin op mijn hand gehad, twee zelfs (na elkaar, niet tegelijk, dat had ik echt niet getrokken). Ik heb wel even geinformeerd hoe dodelijk ze waren, maar de jongen die erbij was verzekerde me dat ik het zou overleven (en ik moet eerlijk zeggen, het vooruitzicht in zijn armen naar het ziekenhuis te gaan was niet slecht).

Anyway, ik heb nog steeds een angst voor spinnen. Ik weet dat het irrationeel is en dat alles dat ik nodig heb een schoen heb om het beest te vermorzelen, maar ik ben er dus nog steeds niet vanaf.
Staar je dus niet blind op deze mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom luister je niet naar je angst?
Waarom zou je deze 'angst' onder controle willen krijgen?
De angst is van jou.
Je gaat tegen iets in dat met / naar jou zit te communiceren.

Angst voor een grote (dodelijke) spin is instinct, of te wel: Natuurlijk.

Aangezien we hier (in NL) niet te maken hebben
(of misschien alleen per ongeluk - bananen-import),
met dodelijke spinsoorten ben je maar bang geworden voor huis- tuin- en keukenspinnetjes.

Jouw systeem werkt!, je zit dus overleef-technisch goed in elkaar!

Wanneer je je angst eerst gewoonweg herkend en onderkend,
kun je er mee omgaan!

Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat jij voortaan alle spinnen eigenhandig weghaalt uit je huis, of dat je alle spinnen goedkeurt en kust..

Je hoeft jezelf er helemaal niet mee te confronteren,
haal b.v. iemand erbij die voor jou spinnen weg kan halen.
Geef de angst niet teveel ruimte om zichzelf op te blazen.

Vlucht niet, vecht niet, erken het, en ga ermee om!