Hoe komt het dat ik in een Lucide fase net wakker werd?

Vannacht zat ik in een droom,
Op een gegeven moment besefte ik me dat ik droomde.
Maar NET NA dat ik het me besefde werd ik opeens wakker.
Terwijl het geen nachtmerrie ofzo was.
Hoe komt dit?
Want wanneer ik wakker werd was het 2 uur s'nachts.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kon het niet aan lucide te blijven, dus nam je maatregelen die je deden wekken... De volgende keer, rustig blijven en alles laten gebeuren met jou als toeschouwer...

Je moet het alleen durven...

Ook zo met de "oorverdovende stilte" als je gehoorzintuig uitgezet wordt is ook heel angstig in het begin... Daar moet je doorheen...

En ook nog andere zaken, maar die verklap ik niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wat jammer nou. Ik werd net zo benieuwd!

Andere antwoorden (2)

Dit gebeurd vaak omdat je door de opwinding van het feit dat je beseft dat je lucide droomt wakker schrikt.

Je kunt dit voorkomen door in je droom zo hard mogelijk in het rond te tollen of je ogen van links naar rechts te laten flitsen. Het gaat er vooral om, om er niet op te focussen dat je eigenlijk ligt te slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat boeit het. het is maar een droom : D