Wat moet je doen als je iemand kent waar je totaal verliefd op bent en niet uit je hoofd kan krijgen maar al een vriend heeft?

Wat kan je doen om iemand die je zo geweldig vind maar al een vriend heeft uit je hoofd krijgen. Moet ik haar hiermee confronteren? Is het beste om haar te ontwijken?
Is het mogelijk om een vriendschappelijke relatie met zo persoon te houden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Houden van... Gewoon houden van... Maar dan kun je het alleen niet in de stof delen... Dat kan en mag niet... Maar het hoeft je er niet van te weerhouden om van die persoon te houden...

Gewoon doen zoals je altijd deed... Wees blij dat er iemand goed zorgt voor de persoon waar je van houdt... En als het houden van ECHT zo is, dan ben jij blij als je geliefde gelukkig is, ook al kun JIJ dat niet met die ander delen... Dit is een zeer hoge vorm van liefde als je dat kunt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee XiniX eindelijk eens een goed en uitgewerkt antwoord.+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan doen we het toch zo!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel voor je wijze woorden daar kan ik iets mee XiniX
groetjes

Andere antwoorden (7)

Het ligt eraan wat voor soort relatie je nu met haar hebt. Als je al bevriend bent is het denk ik wel beter om het te vertellen, want anders ga je haar ontwijken of anders raar tegen haar doen en dan begrijpt ze niet waarom jullie vriendschap zo veranderd is. Als je haar eigenlijk niet vaak ziet dan mag je er vanuit gaan dat zij gelukkig is met haar vriend en kun je niets proberen. Voor jezelf is het dan misschien het gemakkelijkst om haar een tijdje te ontwijken en proberen haar zo uit haar hoofd te zetten. Een vriendschap kan wel werken, maar alleen als je je verliefde gevoelens van je af kunt zetten, anders maak je het jezelf erg moeilijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat je ook doet, nooit in de relatie lopen stoken, het is ten eerste triest, en ten tweede, als je al succes boekt en met haar verder kan, heb je grote kans dat ze bij elke woordenwisseling weer naar boven haalt dat jij haar geluk hebt stukgemaakt. Uit persoonlijke ervaring: toen ik 15 was werd ik verliefd op mn beste vriend, die natuurlijk net een relatie had. Vriendschap is doodgebloed, ik ging samenwonen met een ander, maar vergat mn jeugdliefde nooit. Als een wonder raakten we beide op dezelfde dag weer vrijgezel.. Dat is ondertussen al 2enhalf jaar terug.. Na de zomer gaan we trouwen. Dus mn oma's wijsheid klopte, als je van iemand houdt moet je die persoon loslaten, als de liefde wederzijds is of jullie voorbestemd voor elkaar zijn, komen jullie elkaar toch weer tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loslaten, en jezelf niet zo kwellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het los te laten. Je maakt het jezelf anders alleen maar moeilijk en daar wordt niemand beter van.
En denk vooral rationeel. Romantiseer haar niet en ga vooral niet wroeten in hun relatie. Probeer dus nuchter te zijn, hoe kil en onaantrekkelijk dat ook klinkt.

Het klinkt pijnlijk cliché, maar er zwemmen nog meer vissen in de zee. Echt, 'de ware' bestaat niet. Je kunt hooguit iemand vinden die goed bij je past; iemand waarmee je je leven zou kunnen delen. En zij is vast niet de enige, al lijkt dat nu wel zo.

Het is wellicht verstandig hier niet met haar over te praten en het gevoel gewoon te laten bezinken. Probeer constructief te denken: zodra je over haar zwijmelt moet je gelijk je hoofd leegmaken en afleiding zoeken. Doe je dit vaak genoeg, dan word je er vanzelf goed in. Dit valt aan te leren en is een doeltreffend verwerkingsproces, ook al klinkt het als een vlucht- en afleidingsproces.

Het denken aan wat nooit zal zijn heeft al heel wat mensen naar de afgrond geleidt. Laat jezelf dus niet gek maken door je eigen hersenspinsels.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen weerstand bieden tegen je gevoel, noch je gedachten. Alles wat weerstand ontmoet, wordt groter.
(evenwicht tussen gelijke krachten)

Weet dat het zo IS. (jij wil iemand, vind iemand leuk genoeg om te willen)

EN:
Accepteer dat je niet krijgt wat je DENKT dat je wilt

(je weet niet wat het is om echt bij haar te zijn, je kunt het alleen maar bedenken!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon proberen te versieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vriendschappelijke relatie wordt erg moeilijk mogelijk worden je gevoelens sterker en je kan er niets mee..Zeker niet tussen gaan zitten. Vaak gaat het vanzelf over en als het toch zo moet zijn komen jullie vroeg of laat bij elkaar immers alles ligt al vast is mijn mening. Ik zou er voor nu maar heimelijk van genieten.