Enkele vragen over Lucide Dromen.

Ik heb al eerder een topic over lucide dromen gedaan.
Ik weet nu wat het is.
Hopelijk kunnen enkelen deze vragen beantwoorden?

- Je moet je op een dag afentoe afvragen of iets wel echt is.
Hoe vaak/lang moet je dit doen?

- Hoe laat moet je naar bed om lucide te dromen als je de volgende ochtend om 10 voor 6 opstaat?

- Wanneer je eenmaal lucide droomt;
Hoe verander jij de droom hoe jij het wil?

- Ik droom de laatste tijd weinig.
Hoe heb ik toch kans om te dromen en/of dan lucide te dromen?

Lucide Dromen:

Als ik het van anderen goed begrepen heb zal je overdag je af moeten vragen of alles wat je ziet echt is, op een gegeven moment ga je dat ook in je droom doen.

Als dit klopt geen reactie.
Klopt dit niet heeft iemand dan het goede antwoord.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

-Hoe vaak: Tot het lukt...
-Hoe laat naar bed: Maakt niet uit
-Hoe verander je je droom: Dat maak je live in de droom, je gaat gewoon naar jupiter en dan ben je daar...
-Kans verhogen: Bewustzijn kweken... Doe je oefeningen... : Droom ik of ben ik wakker? Dat moet je doen de hele dag... Dan ga je dat automagisch doen, ook in je slaap...

Klopt wel je laatste stelling... Dat zei ik ook al voordat ik je laatste opmerking las...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op deze guide heb je veel informatie over hoe je luicide moet worden en tijdens de droom deze site is denk ik wel handig voor jou: http://www.ld4all.com/nl/guide.html

En je droomt altijd, je kan je droom gewoon niet herinneren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of ik je echt kan helpen aan een antwoord. Dromen zijn heel persoonlijk en iedereen heeft verschillende dromen om verschillende redenen.

Maar ik heb zelf een soort "procesje " richting het lucide dromen doorgemaakt.
De vraag is ook waarom wil je lucide dromen ? Dromen kunnen ook heel zinvol zijn als je niet - lucide droomt. Dingen uit je onderbewuste komen in dromen naar voren.

Maar ik begon op een gegeven moment "bewust "te dromen. Wat mij hielp was het bijhouden van een dromenboek. De dromen die ik kon onthouden , heb ik ook opgeschreven. Soms heel uitgebreid.

Door het opschrijven van je dromen begint een "interactie" met dat deel van jou dat droomt. Want als je droomt , heb je soms in je droom even een bewustwording : " ik moet dit onthouden".

Wat ook helpt is dat ik in mijn dromen bestaande plaatsen "anders "zie en beleef. Er is een "tweede "realiteit ontstaan. Bijvoorbeeld de school waar ik vroeger op zat heb ik in dromen meerdere malen bezocht en hij ziet er anders uit van buiten en van binnen.
Ook een metrostation in de stad bezoek ik vaak in mijn dromen , maar de perrons en de ondergrondse hal zijn anders ( er zijn bijvoorbeeld veel meer perrons dan in realiteit) .

Op deze manier ontstaat er een soort "sub"realiteit, een realiteit die "anders" is , maar die niet minder waar is dan de werkelijke realiteit ( zo beleef je het in ieder geval ) .

Een volgende stap is het je realiseren dat je je in de sub- realiteit van de droom bevindt. Als je dat je realiseert dan dreig je van de opwinding over het "je realiseren dat je droomt in een droom " , wakker te worden.
Bijvoorbeeld als je je realiseert dat je droomt en je loopt in de droom op straat. Je realiseert je dat je eigenlijk zou moeten liggen , want je beseft je dat je droomt ( in bed gelegen) . Dan ontstaat er een moment van kanteling naar de horizontale positie en je wordt wakker.

De mooiste fase is dat je lucide droomt en je niet wakker wordt. Je kan dan beginnen je droom te beinvloeden...
Begin voorzichtig...
Want je wilt niet wakker worden.
Een goed begin is om te "testen " of je werkelijk in een droom bent beland. Je kunt dan een sprong nemen en je op de grond laten vallen. In je lucide droom kun je dan gaan zweven. Want in de lucide droom hoef je niet ( pijnlijk ) te vallen , maar zal je onbewust proberen de klap op te vangen door te gaan zweven .

Af en toe je overdag realiseren in welke realiteit je je bevindt is een goed hulpmiddel naar het lucide dromen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Super goed antwoord!
+
Volgens mij ben je bijna wanhopig bezig even leren hoe je lucide dromen kan krijgen, als je instelling zo blijft, zal je het nooit krijgen.
Het is geen spelletje waar je de regels even van leest om het te kunnen.
Het is ook geen truuckje of een handigheid.
Ga er eerst eens voldoende over lezen, laat het dan een tijdje los en begin opnieuw en ook dan is er nog steeds geen zekerheid dat het ooit zal lukken.
Probeer bewuster te leven, pas dan zal het ooit een keer lukken.